• Fam Beckung

Bambo blöjor, är de bra??

Hejsan!!

Jag har fram tills nu använt Libros blöjor och har varit mycket nöjd, men det börjar bli dyrt.
    Så jag tänkte vi skulle prova Bambo blöjor istället. Någon som provat de och vill dela med sig av både positivt och negativt om dessa blöjor???? Vore jätte tacksam!!

//Jennie

• Svar på tråden Bambo blöjor, är de bra??
  • miica

hej hej

ja testade många märken i början för ja tyckte bla pampers lukta väldigt mycke kiss!
     Bambo är både billiga å bra, inte lika mjuka som libro men helt ok!
    Testade oxå ett märke som bara finns på Lidel och de är Cien oxå i samma prisklass som bambo och helt toppen dom andvänder vi mest å så självklart deras våtservetter =)

Lycka till i blöjträsket

• Fam Beckung

Tyvärr så har vi itne lidl här i Borås. Men är jag inärheten av en butik så ska jag nog prova dem, har läst tidigare att lidls blöjor är bra.

tack för tipset!!

//Jennie

• anettef

Jag tyckte inte att bambo-blöjorna var bra någonstans. Dom läckte kiss, satt konstigt och var helt hårda och stela. Registrera dig hos pampers och libero så får du hem rabattkuponger med jämna mellanrum, då blir det inte mycket dyrare än att köpa de billigare märkena.

• Riceandpeas

För oss funkar Bambo jättebra. Tycker inte de är sämre än någon av de dyrare märkena.Sen sparar man ju en massa pengar också!

Förresten har sett dom utomlands till samma pris som Pampers så det kanske bara är i Sverige de är ett billigt märke?

• AHL

Bambo var bra tyckte vi. Kör nu m Nettos blöjor som heter babycare, billiga!! De funkar jättebra, bara ett tips :)

• SatuSv

nej fy dom va inte bra för min dotter,stela,läckte kiss o hon blev helt röd.

• Mamma och Mor

Jag provade Bambo till dottern och var inte imponerad. De luktade kiss, var stela och läckagebarriären skavde sår på dottern :(

~Min fina tjej - Miriam 061213~
  • gunilla m

Har precis börjat kunna ha Bambo till sonen då han väger drygt fem kilo nu och de som funkar är 5-9 kilo. Lägre kilovikt har de inte på Eko där jag handlade dem.
    Är hittills nöjd men den största vinsten jag ser med att köpa Bambo är att det är en svanenmärkt blöja... det är den första jag hittat som är det och det känns bra för min del att kunna använda en sådan blöja.

• Fam Beckung
    anettef skrev 2007-10-20 21:00:04 följande:
    Jag tyckte inte att bambo-blöjorna var bra någonstans. Dom läckte kiss, satt konstigt och var helt hårda och stela. Registrera dig hos pampers och libero så får du hem rabattkuponger med jämna mellanrum, då blir det inte mycket dyrare än att köpa de billigare märkena.
    Jag är med i liberoklubben och visst blir det billigare med kuponger. Pampers är jag inte speciellt förtjust i, de är så pappriga på nåt vis. Läckte både kiss och bajs.

Men det är ändå skillnad på 115kr för 68 libero och 56kr för 62 bambo. Därför så kunde det vara ett bra val, men det verkar som om det råder rätt olika åsikter om dem.

Men tack för alla svar!!!
  • Mamin

Har du testat Huggies, dom är billigare och väldigt bra tycker jag. Vi har dom till vår stora tjej och Libero till vår lilla kille.

*Barn är som tvättsvampar, de suger åt sig all vår styrka. Men när vi kramar dem får vi den tillbaka.*
  • marremask

Vi har använt bambo på båda våra barn i nästan ett år nu. Numera har dottern dom bara på natten. Vi är verkligen helnöjda då dom aldrig läckt eller något annat på våra barn. Att dom dessutom kostar 49:- här är ju inte helt fel. Då kan jag tänka mig ett extra blöjbyte per dag om det skulle behövas .

• Fam Beckung
    Mamin skrev 2007-10-21 08:48:32 följande:
    Har du testat Huggies, dom är billigare och väldigt bra tycker jag. Vi har dom till vår stora tjej och Libero till vår lilla kille.
    Jag har testat Huggies några gånger då min syster har dem till sina barn. De har fungerat bra de gångerna som jag har "lånat" av henne. De är absolut ett bra alternativ!!
  • Fam Beckung
    marremask skrev 2007-10-21 08:51:20 följande:
    Vi har använt bambo på båda våra barn i nästan ett år nu. Numera har dottern dom bara på natten. Vi är verkligen helnöjda då dom aldrig läckt eller något annat på våra barn. Att dom dessutom kostar 49:- här är ju inte helt fel. Då kan jag tänka mig ett extra blöjbyte per dag om det skulle behövas .
    Absolut. Till och med libero kan läcka iblandSkrattande
  • Fru Indosaurie

vi köpte bambo en gång när vi hade glömt skötväskan hemma.
    Det var det mest värdelösa vi någonsin har testat.
    stora otympliga som inte ens satt bra, läckte och luktade. usch.

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • AHL

Är det ingen som provat Nettos Babycare?? Jag har en snart 9 mån kille o vi har 8-14 kg storleken. De är jättebra!!

• Myran1971

Använder Huggies.... Funkar alldeles utmärkt till min 3-månaders lilla tjej.
    Hittar dom i vår ICA affär för 85:-, medans Pampers och Libero kostar 125.

• Fam Beckung

Efter att fått lite info här så tror jag att jag skall prova huggies. Ska även prova deras swimpants till min son nu när vi skall åka och bada!!!!

Svar på tråden Bambo blöjor, är de bra??