• Joico

Bakåtvänd bilbarnstol i Citroën C3

Är det någon som har en Citroën C3 med bakåtvänd bilbarnstol i?
    Jag ska nämligen vara barnvakt om ett par dagar och är lite osäker på om bilbarnstolen går in.. bilen är ju rätt liten, hehe Det beror kanske lite på vilken bilstol det är, men iaf..

• Svar på tråden Bakåtvänd bilbarnstol i Citroën C3
  • Drutten83

Jag har en C1, och blstol i den.. Tom barnvagnen (Bugaboo) går in!
    Och då är C1 minsta Citroënen på marknaden!

Lycka till!

• Joico

Ojdå inte illa! En "vanlig" barnvagn (dvs. sittvagn typ Brio eller Emmaljunga) går aldrig in i C3an!
    Har du bilstolen fram eller bak? Jag måste nämligen få in den bak.

Drutten83 skrev 2007-10-18 23:56:52 följande:
    Jag har en C1, och blstol i den.. Tom barnvagnen (Bugaboo) går in!Och då är C1 minsta Citroënen på marknaden!Lycka till!
  • Drutten83

Jag har den bak.
    Det är en Akta Graco, med bas och hela kittet! Måste dock flytta fram passagerarsätet en aning i mitt fall.

• Joico

Babyskydd eller bakåtvänd bilstol?
    Ja, dra fram passagerarsätet spelar ingen roll.. där ska ingen sitta ändå jag bara hoppas att stolen går in, det är ju som sagt en väldigt trång bil. Sitter din med isofix eller band? Om den sitter med band, vad har du fäst i?

Drutten83 skrev 2007-10-19 00:55:07 följande:
    Jag har den bak.Det är en Akta Graco, med bas och hela kittet! Måste dock flytta fram passagerarsätet en aning i mitt fall.
  • Drutten83

Min har en bas, som sitter med band, så klickar man bara i barnstolen. Men bilen har dock Isofix om jag skulle haft det istället.

• Joico

Hmm, finns bakåtvända bilbarnstolar med bas?

Nu har jag iallafall haft stolen i bilen och den fick plats barnvagnen gick dock inte in, men då andra sidan så är det en stor Brio.

Drutten83 skrev 2007-10-23 16:49:37 följande:
    Min har en bas, som sitter med band, så klickar man bara i barnstolen. Men bilen har dock Isofix om jag skulle haft det istället.
Svar på tråden Bakåtvänd bilbarnstol i Citroën C3