• gookie

Snoppskydd till hund???

Min hanhund har massa flytningar. Det finns ju tikskydd finns det inte snoppskydd till hanhundar Detta var bara ett skämt. Finns det nån annan som har samma problem och provat nåt mirakelpreparat. Han var hos veterinären senast igår och allt ser bra ut och det e inte mycket att göra åt det sa han då det kommer inifrån. Nån som hört eller provat nåt

• Svar på tråden Snoppskydd till hund???
  • Droppen

Min hund har haft det ibland. Har då spolat med förhudsrens. Han har blivit bättre då..

• MissTag

Hibitane 1 % vaginalkräm. Använd spruta, håll upp förhuden och spruta in en liten mängd, typ 1-2 tsk. Det kan svida lite på hunden men det brukar hjälpa.

• Mirris

har du vart hos nån veterinär??
    Om du har det o det inte finns så mycket o göra så finns det visst "byxor" till hanhundar.

Känner en som har två hanhundar o den ena vill gärna märka revir inomhus, så han har i löptider en byxa på sig.. och när dom åker bort till bekanta.. så han inte ska kissa på möbler o så.

• MissTag
    Mirris skrev 2007-10-19 11:04:05 följande:
    har du vart hos nån veterinär??
    Verkar onödigt att gå till veterinär med vanlig förhudsinflammation, som att gå till doktorn för att man är förkyld.
  • Mirris

Man kan ju iallafall ringa o fråga om råd.. men det har hon väl säkert gjort!

• MissTag
    Mirris skrev 2007-10-19 11:07:50 följande:
    Man kan ju iallafall ringa o fråga om råd.. men det har hon väl säkert gjort!
    Om du läste TS ordentligt så hade du kanske sett att hon var hos vet igår...
  • Mirris

haha.. nämen gud hur kunde jag missa just den meningen när jag läste allt annat!

Sorry..

Men iallafall så finns det "snoppskydd".. nånstanns.

• Minikatt

Hornbach har hanskydd, men dom är i läderimitation och ser väldigt fåniga ut

• Familjen B

Hur nogaundersökte veterinären?
    Mamma och pappas Grandis har haft så där i omgångar, mamma har försökt att tvätta men det har kommit tillbax hela tiden och för ett par veckor sedan började det droppa blod så dom åkte till veterinären och det visade sig vara en prostataförstoring som berodde på systbildningar och det var när systorna gick sönder sm det droppade om honom. Det vart kastrering och nu är allting bra.

• gookie

Familjen B: Min har också blött emellanåt åkte då in till vet.som sa att det berodde på att kärlen i svällkropparna hade brustit pga upphetsning när han mött tikar. Prostatan var der inget fel på sa han. Tror det stämmer för han blöder bara när han träffat löptikar. Han har haft flytningar i hela sitt liv och e nu sju år. Vet.sa att det såg jättefint ut. Så jag hoppas det e så

• gookie

Finns det verkligen skydd för hanhundar. Vet inte om jag kan med att sätta det på honom han hade nog fått panik

Svar på tråden Snoppskydd till hund???