räksmörgåstårta
ngn osm kan ge en fisk och skaldjusrallergisk tjej tips på vad man kan ha mellan på en räksmörgåstårta??
ska göra det ikväll till min smabo nämligen men har iten en aning om vad man kan ha mellan. ej tonfisk bara.
ngn osm kan ge en fisk och skaldjusrallergisk tjej tips på vad man kan ha mellan på en räksmörgåstårta??
ska göra det ikväll till min smabo nämligen men har iten en aning om vad man kan ha mellan. ej tonfisk bara.
jag åt smörgåstårta, tjejen hade fin romkaviar på nedersta lagret sen vet jag inte vad hon hade, nån räkröra tror jag... det var jättegott, upp till hade hon yoghurt/majonäs och dill.. *smarrigt*
ingen som har tips??
hmm kaviar kan man nog lura i han. blanda kaviar med cremefraiche då
sen ett lagen med dill och mosade räkor. sen bara grötn upptill med lite räkor i mitten kanske??
jag har smörgåstårtor som jag har gjort i mitt galleri ![]()
brukar ha räkor, ägg, sallad, tomaten, paprika och gurka uppepå
men är är du skaldjursalargiker kan du äta rom å kaviar å räker då rå?
absolut inte ska göra en till oss var. sen ska lillan få smaka på båda.
aha..då förstår jag *L*
Dallassallad, kycklingröra, leverpastejsfyllning?
DEt hade vi i när vi hade allergiska kunder. =)
Brukar ha en röra med hackade räkor, majonnäs, hackade ägg och dill i.
På det andra lagret brukar jag ha hackad skinka, majonnäs, skinkost och dijonsenap.
Kletar in hela tårtan i kesella blandat med lite mjölk (för att den ska bli lättare att handskas med) och dill.
Klär in kanterna med salladsblad och sedan dekorerar jag med ostrullar, skinkrullar, räkor, laxrosor, rom, gurka, körsbärstomater, citron osv *mums*