• MaPaFrid

Sy om till mammabyxor?

Jag hittar inga mammakläder i min storlek och tänkte att jag skulle sy om till mammabyxor av lite kläder jag inte längre använder.
    Jag behöver tips på hur jag ska göra, vilken mudd ska man köpa för den bör ju vara rätt fast...

Hjälp mig snälla, jag kvävs i mina jeans nu...

• Svar på tråden Sy om till mammabyxor?
  • AnniPanni

Vad är det för storlek du behöver? *nyfiken*. Jag tycker jag har hittat mammakläder i de flesta storlekar på lite olika ställen på nätet. Både små o stora.

• MaPaFrid

Jag har vanligtvis stl 52-54 i byxor, och på 4mom.se har de i den stlken men bara ett par som inte ser bekväma ut alls...

Jag kör just nu på för tajta jeans eller tights och kjolar upp hasade under bröstten... Men det är halva vägen kvar att vandra och juag vill vara fin i venter också... Förra graviditeten var jag stor på sommaren och hade mjuka goa trekvartsbyxor, det funkar inte nu...

• MaPaFrid

Mudd på tub och hur klipper jag byxorna för att få till det sedan?

• Esprie

det bror lite på.... är byxorna i strech så kan det räcka men att ta bort linningen men det är bra om man syr i mudden en bit ner i byxan, glöm inte att sätta resår (gärna ställbar men sydda knapphål i) överst på mudden det glömde jag första gången och då hasa bara mudden ner

• Acima

hejhej! min mamma kom på nå smart för någrs år sedan, då kan ta gamla jeans och sy en kjol av dem!! ganska fräsigt tycker ja =)

• prilla

Ingen som har något mönster eller länk till beskrivning?

• MaPaFrid

Nu hare jag varit på HM och köpt ett par mammabyxor, de största jag hittade i stl 46, de var givetvis för små, men jag tänkte man kunde lära sig av dem hur man syr... Och så har jag varit på Kappahl och köpt en massa reatunikor i större storlek som man kan ha och växa i, hittade tyvärr inte fler leggings som var särskilt tjocka, men köpte vanliga så man har några fler att byta mellan.

• MaPaFrid

Ingen som kan hjälpa till med lite handfasta tips för en som behöver sy om lite kläder...?

Svar på tråden Sy om till mammabyxor?