• Solisrosis

jätte kort mens!!????

Hej!
    skulle fått min mens 18/10, igår alltså, men dne kom redan 16/10, och var slut sen den 18/10.
    Jag brukar ha mens i 6 dagar annars, och nu var den endast 2 dgr, vet någon vad det kan bero på?

Jag tror INTE att jag är gravid, då jag har haft mensvärk (visserligen lite mindre än vanligt), samt blöt en del klumpar under dessa dagar. Och ja, jag har känt på tappen (vet att man inte ska göra det), och den är inte så som tappen varit då jag verkligen varit gravid.

Min mens har aldrig bettet sig såhär innan.
    Någon som känner igen sig??

• Svar på tråden jätte kort mens!!????
  • Tant Niola

HoHo!

Jag har precis  varit med om samma sak, jag brukar ha jätte lång mens, men den här gången kom det bara som små blödningar i tre dagar sen försvann den.

Hade iofs ÄL 12/10....

Men du, en sak undrar jag, hur ska livmodertappen kännas? Har aldrig fattat det, har dock inte varit gravid heller!

• kaslin

en fråga,nu funkar inte hjärnan igen men vart fan ligger tappen någonstans,hur känns den?? vet att man inte ska pilla där men berätta gärna för mig.

• inom snar framtid

Jag fick min mens den 12:e o den varade bara i ca 3 dagar.. Men edt var liksom inte mens ändå, eftersom det kom nästan ingenting alls.. Kunde inte ha tampong för det va sådär störigt lite.. Undrar också vad det beror på...

• mael

Vaddå kan man känna på tappen om man är gravid?

• Solisrosis

hej, hej!

ja, det är verkligen jätte konstigt att mensen håller på såhär, om inte annat, väldigt irriterande.

Jo, tappen var det. Nu är dte ju vääldigt individuellt, men jag skall försöka beskriva hur min känns:

Gravid:
    hård, känns lite som en nästipp, och sluten.

Just nu:
    Mjukare och öppen.

Jag har känt på tappen genom att sitta på toaletten, och liksom stoppat in fingarna snett uppåt. Tappen kan man nästan inte missa, men man skall dock vara försiktigt, och självklart tvätta händerna noggrant innan.

Jag har inga barn, men har dock gjort abort, och haft 2 missfall, o då har jag inte blödit en enda gång, därför känns sannolikheten rätt liten att jag skall vara gravid just nu.

Lycka till tjejer!

Kanske finns någon som varit/är gravid med mens?

• mael

Kan man känna på tappen när man har ägglossning oxå??

• kaslin
    Solisrosis skrev 2007-10-19 11:29:53 följande:
    hej, hej!ja, det är verkligen jätte konstigt att mensen håller på såhär, om inte annat, väldigt irriterande.Jo, tappen var det. Nu är dte ju vääldigt individuellt, men jag skall försöka beskriva hur min känns:Gravid:hård, känns lite som en nästipp, och sluten.Just nu:Mjukare och öppen.Jag har känt på tappen genom att sitta på toaletten, och liksom stoppat in fingarna snett uppåt. Tappen kan man nästan inte missa, men man skall dock vara försiktigt, och självklart tvätta händerna noggrant innan.Jag har inga barn, men har dock gjort abort, och haft 2 missfall, o då har jag inte blödit en enda gång, därför känns sannolikheten rätt liten att jag skall vara gravid just nu.Lycka till tjejer!Kanske finns någon som varit/är gravid med mens?
    ok det känns som en liten hård sak när man känner alltså..
  • D 1980

Min mens var också jättekort den här månaden, först fick jag bruna flytningar i två dagar, sen på dag tre kom lite blod men riktigt lite. Igår (dag 4) kom det bara jättelite blod som försvann under kvällen. Idag kommer det inget blod alls men jag har fortfarande mensvärk. Använde 3 tamponger sammanlagt o i vanliga fall använder jag nästan 2 förpackningar. Hade inga humörsvängningar heller (som jag ALLTID har haft förut) men mensvärka hade jag.....fattar ingenting! Borde inte vara gravid eftersom jag gjorde test för ca 2 veckors sen o visade neg.

Är det nån som vet vad det beror på??

• törnrosen

jag hade sparsam blöding i 3 dagar, sedan testade jag mig när det inte var mer än 3 dagar o det var positivt. 9 dagar efter äl ( enl UL)

• franssonh

törnrosen: när började du blöda? var det 7 dagar efter äl eller? jag sitter just nu som ett frågetecken. hade utslag på äl test för 8 dagar sen men igår kväll så bärjade det blöda väldigt sparsamt o likandant idag samt att jag haft lite molvärk o illamående, brukar aldrig må illa vid mens och det känns lite tajt att få sin mens 7 dagar efter äl??

någon som haft liknande??

• törnrosen

jag har för mig att jag plussade lör 17 juni
    att jag blödde i 3 dagar; tis-tor 13-15 juni
    att jag hade första mensdag 25 dagar före 13 juni: 19 maj
    jag tror jag hade ÄL 4-5 juni för då hade jag känningar; 16-17 dagarefter mens
    enligt UL hade jag ÄL 8-9 juni, 20-21 dagar efter mens.

alltså blödde jag enl UL 5 dagar efter ÄL eller enl min beräkning 9 dagar efter ÄL.
    jag hade inga andra symtom som ont i brösten eller illamående.

blöder du fortfarande? har dina menstruationer varierat tidigare?

• foxy

jag har en son sen innan å när jag var gravid med honom hade jag sparsamma blödningar ibland.. kan inte minnas om det var vid egentlig mensdax eller inte men det hände mer än en gång under grav å de höll i sig 1-3 dagar..

jag är inte gravid nu men hade oxå en vääldigt sparsam mens denna månad (7/10) vet inte om de beror på att de var första mens efter kopparspiralen men...

Svar på tråden jätte kort mens!!????