• HjärtePrinsen Filip06

varför "ser" inte min mamma mig =(

läste presis om en som kände sig bort pireoterad..vill säga att så här har ja det..

Mamma adopterade mig 1983 och min lillasyster 1985 on lever sig alltså ensam hela tiden..

Hon såg mig hela min barndom o halva ungdomstiden..

men när jag fick egna "vingar" kunde fatta egna beslut vände hennes stil helt,

jag hade svårt me att ta hem killar eller att killar fick sova över hos mig. alla mina killar har de blivit storbråk om, Min mamma var livrädd varje gång ja tog hem nån. och nu är jag 26år o hon har väldigt svårt för min man nu med,

jag träffade honom vintern 04 och vi flyttade ihop ja flyttade 10 mil från min egna hemstad.
    hon blev helt galen o ja var som vanligt i mitten. så har de varit i alla lägen.
    Jag stod på mig ja flyttade me honom o vi förlovades kort efter. nu efter snart 4år har vi en liten 1åring ihop, våran ögonsten såklart.

Men sen ja blev stor nog o ta som sagt egna beslut känns de som hon mer o mer vänt mig ryggen..

min lillasyster som är 22år alltså, ju stjärnan i våran familj. hon är tjejen som är mammas lilla flicka totalt..får allt hon pekar på..

hon får låna pengar
    får kläder hit o dit
    får en ny bil renu cleo 06 (förra året)
    fått en kinaresa
    mamma ska köpa en lägenhet ja listan är lång

men va får ja, INGET AV DE IALLFALL.

vi var bortskämda som små de vet jag.
    Jag menar inte heller att ja ska få allt nu heller. men nått, mitt barn är hjärtsjukt och har ett kromosom fel..
    men lite mer en stöttning skulle inte skada i våran svåra sits..
    Hon har lovat betala ett lagom stort hus till oss men de är ett ultimatum i det för hon gör de OM VI FLYTTAR HEM TILL HEMSTADEN!!!
    inte annars..

själv tycker ja att de är riktgit dåligt, va de ska väl vara rättvist eller..

jag har pratat me henne om detta ett X antal gånger men de verkar inte gå in. hon blir ledsen för stunden men sen är de endå samma gamla visa om tre dagar igen..

"vet du vad nu har hmhm gjort de va bra va du får ringa till henne nu o säga grattis eller va duktigt gjort" 

va då varför skulle jag ringa syrran o säga de, hon ringer inte ens på min födelsedag varför ska ja alltid vara den som måste göra allt.

när vi bodde hemma va de samma sak

hon behövde inte
    städa huset
    plocka ur disken
    gå ut me hunden
    gå o handla om de skulle behövas

nä vem fick göra att dessa sakerna jo jag. jämt jämt..
    om ja inte gjorde de fick ja utegångs förbud eller likande.

alltså hon har aldirg slått oss alls.. men pyskiska kränkningar mot mig,

jag är

tjock
    klumpig
    inte fina kläder
    gör saker fel hela tiden hon rättar allt va ja gör, om de handlar om så lite som o skära sallad FEL!!

LEDSEN... VARFÖR SKA HON GÖRA SÅ HÄR...

Livet är som en labyrit svårt att hitta rätt väg..
  • Svar på tråden varför "ser" inte min mamma mig =(
  • KimKatt

Exakt så här blev jag behandlad av min mamma och hon är min biologiska mor. Känner igen en hel del. Men jag ville svara på ditt inlägg då jag förstår hur du känner dig. Tyvärr har jag inget bra svar att ge dig förutom att jag inte tycker att du ska skylla på dig själv för hur hon behandlar dig. Det är något som ligger hos henne. Det är hon som har problem. Kram!

• HjärtePrinsen Filip06
    KimKatt-->tack för svaret.. ja de är en del som säger att de är hon som har nått undermedvetet problem.

kankse blivit sårad av killar eller nått jag o min syster iallfall inte vet, hon är inte öppen om hur hon hade innan vår tid ja har dock sett på kort att hon var en "hippi" och var på fester hit o dit. hon som ja vet har bara haft en kille detta berättade min mormor när hon ej va cenil viklet hon har blivit mer o mer nu, tråkigt de med eftersom min mormor var den extra mamma som ja hade som inte klankade ner på mig ja dög som ja var.. ja har fått mera kontkat igen med min moster vilket är bra..hon är så snäll o go.. vi har inte haft så mycket kontakt tidigare eller sen ja flyttade hit..
    Varför blir man inte sedd som vuxen med...
  • mn73

Jag förstår att det är svårt, men jag tycker att du ska försöka lägga tid och energi på personer som du får något positivt tillbaka ifrån. Antingen talar du ut med din mamma och säger precis vad du känner, eller så minimerar du kontakten med din mamma för ett tag. Försök öka kontakten med din moster och andra personer som visar att de accepterar dig som du är istället!

• HjärtePrinsen Filip06
    mn73--->ja det har du rätt i, jag hade ett långt break från min mamma när ja tonåring, sen blev de bättre tills ja hittade mitt X  för 7årsen och därefter har de gått mer o mer utför igen..
    ja ska se vad ja ska göra.. för ja mår inte direkt bra av detta. ja vill ju bli sedd mera de är ju det som är grejen..

trött o alltid komma sist gämt...

Mys Fredag me familjen!!
  • Angla

Hur jobbigt det än är att bli inte bli behandlad som man förväntar sig av dem man håller kära så är livet aldrig rättvist. Att jätföra med andra leder sällan till vinst. Se det du och din mamma har och är du inte nöjd med det tala om det eller arbeta på det. Fungerar inte det så kan du tyvärr inte göra något åt det. Valet är även ditt mammas!

Angla - mamma bortom molnen
  • HjärtePrinsen Filip06
    Angla--> ja de är jobbigt men jag ska, försöka skita i det, men varje gång så blir jag kränkt, nån gång.. behöver inte vara1:a dagen utan 2:a eller 3:dj..jag stannar ju en stund hos mamma eftersom vi bor så långt ifrån varann o vill träffa mina barndoms vänner..o det är de enda stället ja kan bo på om man säger så..
    och att hon är super go mot min son. vilket syns på korten med dom..

de är en svår balans gång har ja insett...
    min mamma hade grattat mig på alla sätt som går. så då kände ja väl uppskattad men ja tror att hon skäms på nått sätt. de är ju snällt att gratta mig genom tel saker och nätet..

hon förstå inte varför jag har en kurator kontakt nu mera ja MÅR väl inte DÅLIGT nu mera.. säger hion , men tänk själva jag har blivit så som ja säger behandlad av henne o sen fått ett sjuk barn o vet inte hur livet ska bli ärligt talat..

Kram Hanna

Lova låta bil att bli kränkt..
  • Angla

Kanske bättre att bo på hotell eller liknande nästa gång

Angla - mamma bortom molnen
  • HjärtePrinsen Filip06

ja om man hade pengar till de vill säga..
    känner inte heller o klampa in hos mina vänner familjer o fråga om man kan sova där heller..

• mammatillvictor

TS, trist att du har en sådan dålig och jobbig relation med din mamma...men detta har väl egentligen inget med det faktum att du är adopterad eller känner du det så? För din syster är ju också adopterad och hon är ju inte likadan mot henne som mot dig?

HOppas det ordnar sig för er, men det viktigaste är att du och sonen mår bra, ibland kan det verkligen vara hälsosamt att bryta kontakten med släkten...Har du bra kontakt med din syster annars?

Kram

• HjärtePrinsen Filip06
    Vietnammamma--> Nä de handlar inte om att ja är adopterad eller inte. Som du säger så är hon ju inte så me min lillasyster.
    Nä sån jätte bra kontakt har vi inte heller, vi är helt olika varann vi med.
    hon är en som man säger "inne tjej" massa vänner o går på fester krogen shoppar kläder smink, mode tjej mera. ja är då inte alls sån, ja bryr mig om vänner, mer en mig själv. ja och min familj så klart..trodde de skulle bli bättre när jag fick eget barn. men nejdå..

• mammatillvictor
    Filips mamma81 skrev 2007-10-21 15:24:17 följande:
    Vietnammamma--> Nä de handlar inte om att ja är adopterad eller inte. Som du säger så är hon ju inte så me min lillasyster.Nä sån jätte bra kontakt har vi inte heller, vi är helt olika varann vi med. hon är en som man säger "inne tjej" massa vänner o går på fester krogen shoppar kläder smink, mode tjej mera. ja är då inte alls sån, ja bryr mig om vänner, mer en mig själv. ja och min familj så klart..trodde de skulle bli bättre när jag fick eget barn. men nejdå..
    Ok Nä, det är inte lätt det där med släktrelationer. Det viktiga är att du och din familj mår bra, fokusera på din son och det han behöver. Hoppas du har vänner som du får stöd av och att du har bra stöd i din sambo. Känner du stöd från din sambos föräldrar? Kram
  • emcjoh

KRAM t. dig!
    Hoppas att du iaf. kan glädjas åt din egen familj.

Svar på tråden varför "ser" inte min mamma mig =(