• pyret200712

Ont runt /i naveln?

Hej!

Har nu för andra gången kännt det som att nån ligger och drar i min navel från insidan, (låter skumt =) jag vet..)
    det svider i skinnet och jag blir jätteöm- vill bara ligga helt still...
    Igår kväll kändes det som om nåt "sprack" vid naveln...
    Nån som kännt nåt liknande..?
    Min barnmorska sa att det inte var nåt onormalt så länge man inte hade jätteont, väldigt spänd mage , blödning.

Men det känns jätteolustigt!!!!!
    Kan det vara för att mage växer och det blir nån bristning liksom?

• Svar på tråden Ont runt /i naveln?
  • ALisaE

Vilken vecka är du i? jag kommer ihåg att jag hade ont kring naveln tidigare i den här graviditeten, innan magen började synas ordentligt. Det försvann efter några veckor.

• ALisaE

Då kan jag tänka mig att det är just som du säger att magen växer. Jag kommer inte ihåg om jag hade ont så under min förra graviditet, fast jag hade ganska liten mage (lika liten den här gången) och då blir ju inte påfrestningen mot naveln lika stor. Har din navel börjat puta ut? Annars kanske det kan vara det?

• tezz840

jag har också ont kring naveln då och då, har haft det i måånga veckor nu. beror nog på att den töjer ut sig... sålänge du inte har jätteont så är det nog ingen fara..

• lilomi

Hade ganska ont runt naveln under perioden när livmodern passerade den höjden. men sen gick det över.

BF 3/11 Allhelgona...
  • Camilla85

Jag kände också så omkr vecka 25. Sen gick det över och har nu kommit tillbaka (vecka 35).

• Linda Al

Det kan vara navelbråck, man kan få det som gravid. Jag var hos läkaren för några veckor sen, för att jag hade ont. Dock ovanför naveln, ej i. Läkaren sa då att om man har ont i naveln kan det vara det, vilket jag alltså inte hade. Jag vet därför inte vad de gör åt saken om man har det, men jag tycker nog du ska höra dig för (kanske besöka läkare?).

Att du kände som om någonting sprack låter ju helt klart misstänkt.

• Sandra678

Jag har oxå haft ont i navlen lite till o från. Varit öm o så. Men tror det beror på att jag haft piercing i navlen som jag tagit bort, blivit som en broskbit eller va man ska säg ovanför navlen.

• Sandra och Frippe

jag känner igen mig!...har haft en känsla i och runt naveln och försökt beskriva det som att man gnuggat med svinto i huden där. + att det har spännt, till mitt förtret nu när det släppt ser jag att jag har fått som en bristning rakt upp från naveln, fast vit inte röd som de brukar vara.

• sombla

Jag har exakt samma smärta som du beskriver och har haft det länge. Jag har BF den 1 december. Det var inte såhär under min förra graviditet. På mig är det bebisen som trycker ut foten precis vid naveln. Nästa gång du känner det pressa tillbaka lite med handen och se om du känner något som känns som en fot. En gång flyttade jag foten eftersom det gjorde så ont. Gulligt men det gör så otroligt ont.

• Phili a

Runt vecka 20 så hade hag också ont runt naveln, Det slet i den. Det gick över efter några veckor. Och det har inte kommit tillbaka.

...

• Garv

Hej hej...detta fick jag som svar från min bm:
    ( men själv så stretar det precis under mina bröst på mig, svider som sjutton. Känns som om någon drar å sliter i skinnet aj)

"Hej!
    Jag tror det är dina utspända bukmuskler som bränner och svider. Musklerna får tänja sig mycket speciellt runt naveln. Det kan bränna och svida ordentligt men är inget farligt bara obehagligt.."

Svar på tråden Ont runt /i naveln?