• anna3

Pirrar/kryper under huden

Är det någon som kännt likadant? Det pirrar och kryper under huden på magen strax under brösten. Jätteobehagligt och så ömt att kläderna inte kan ligga mot huden.
    BM sa att det är tarmarna som ligger lite trångt, men jag har kännt så hela graviditeten och ingen vet varför.
    Det har förvärrats nu när livmodern står som högst så det kanske är tarmarna, men skulle vilja veta om nån mer kännt så här?

Anna v. 35

• Svar på tråden Pirrar/kryper under huden
  • Makaroner

Har för mig att det kliar i huden pga levern arbetar hårdare... Fick höra det när jag väntade på första barnet. Men jag har haft graviditetsklåda båda gångerna. Irriterande att inte bli av med klådan iaf när det kliar.

• Makaroner

Just det, jag har bara haft klåda på magen mot slutet. Har inte kliat nån annanstans. Tror det kan bero på att magen växer fort också... *hmmm* Kanske nån har ett bra svar på hur det igentligen är...

• anna3

Tack men det kliar inte utan svider mer och när man tar på huden (är bara ett litet område under brösten) så känns det som man brännt sig i solen eller nåt, men det kanske är levern som jobbar.

Svar på tråden Pirrar/kryper under huden