• Anonym

svamp i munnen! någon som haft det? symptom?

någon här som haft det? vad hade ni för symptom?

• Svar på tråden svamp i munnen! någon som haft det? symptom?
  • Anonym (sveda)

när jag var gravid med mitt första barn fick jag blåsor i munnen...knappt så det syntes. vet inte om det var svamp eller annat...men det gick iallafall inte att göra annat åt det än att köpa från apoteket en slags vätska som bedövade svedan. Jag kommer ihåg att jag hade feber och jag kunde knappt prata...hemskt var det! att äta gick inte alls bra heller...så flera dagar så drack jag mest...

• vänat

Svamp i munen kan visa sig som en vit beläggning svida och göra ont. Men kan lindas om man sköljer munen med naturell vich vatten

• Anonym

Efter en antibiotikakur kombinerat med endast flytande föda hade jag en nästan helvit tunga. För att orka genom dagarna så blev det en hel del energirika (dvs söta) smoothies så sockerhalten var ganska hög, tillsammans med antibiotikan som också kan "mata" svampen rätt bra.

Jag tog nästan helt bort allt socker (och sötningsmedel) från maten och efter ett par veckor var nästan allt det vita borta.
    Även den trista bismaken och torrheten i munnen som beläggningen gav.

• Anonym (varit där)

Har haft svamp med för det första svamp ser inte ut som blåsor som inlägg 1 säger det låter som herpes i munnen (har med haft det)

Svamp fick jag efter en LÅNG antibiotika kur jag blev helt vvit i munnen, fick ett medel att gurgla munnen med 2-3 gånger per dag minns inte riktigt hur många det va minst 2 i alla fall. Och att dricka vichy vatten och äta lingonsylt rekomenderade distriktssköterskan så då gick det över hyfsat fort va helt vit i hela munnen.

• Anonym (varit där)

Symptom då..... inga förutom att jag va vit i munnen och hade en konstig bismak av beläggningen.

misstänker du att du har det så ring läkaren så snart du kan det finns hjälp att få men som jag skrev ovan vichyvatten och lingonsylt är bra.

• Rosa Flamingo

Om du går till tandläkaren kan dem skriva ut ett recept riktat mot svamp i munhålan, mucostatin heter det. men bubbelvatten kan också lindra.

Den som skrev om blåsor, kan säkert vara "förkylningsblåsor", afte-blåsor. Det kan man få nä man är gravid. Eller vanlig tandköttsinflammation.

Svar på tråden svamp i munnen! någon som haft det? symptom?