• maddis72

Sovande jour, hur får ni betalt?

Skiljer sig förmodligen, men undrar lite sådär akut, hittar ingen bra info.
    Kan vänta tills imorrn och få svar från kompis som jobbat på ställe jag blivit erbjuden timmar, men ni vet hur det är, vill ha infon nu!

Förstod inte hur min chef menade och satt dumt till för att kunna prata:
    Förstod jag henne rätt är det 4 timmar på natten man inte får betalt alls, men resten då, vad är jourersättning? vanlig timpenning, inget OB eller?

Är ju knöligt ta sånt nu med dyngndsvila som vikarie!

• Svar på tråden Sovande jour, hur får ni betalt?
  • Bröderna Bus

Här är det så att inom kommunen får man 70 % av lönen under jouren MEN jag jobbar åt ett assistentbolag & vi har 22 kr/tim dvs 90 kr/natt!!!!
    SUUUUGER verkligen, på en helg jobbar jag 48 timmar men får lön i 30...

• HEH

Pinsamt dåligt...
    Är inte exakt insatt i detta. Men vi här i kommunen får betalt för 4,5 timme natt samt 4,5 timmar helt utan betalt. Det jag är osäker på är om man får nån sorts av natt tillägg de timmar man ej har bet på, men det handlar is å fall om ca 15 kr tror jag på 4,5 timmar alltså...

Jag jobbar 95% och får betalt för 72% pga dessa nätter. Får ej stämpa upp resten heller då jag inte får lämna brukaren mitt i natten.

Chefer är VÄLDIGT dålig på att informera om detta! Våra vikarier i sommras fattade liksom inte vad hon menade, men fattade ju sen vid utbetalningen...

• maddis72

Hm,,, känns ju inget vidare, ha barnvakt hela nätterna, inte få betalt hela tiden å iofs jobba flera timmar på morgonen med betalt men ändå...

• Bröderna Bus

Visst är det värdelöst!!
    Det HETER ju jour men i praktiken är det arbete eftersom vi inte får lämna arb-platsen!

• Ellah

25 kr/timme fick jag då jag jobbade som personlig assistent, ingen OB eller annat på det. Så hade man som jag då, någon timme kväll och sovande jour så är det en pisslön. Tog bara sovande jour de gånger jag verkligen beordrades och tvingades till det.

• Sarah84

Min sambo har sådana nätter, tror han har bara OB på natten. Men är inte säker.

• PetraD

jobbar inte som det,
    men fyyy vad dåligt betalt. borde ju få som vanlig lön+ob
    man är ju ändå på jobbet och det är ju inte säkert man får sova hela natten utan att man behöver upp och göra något för brukaren

• Bröderna Bus

Ibland går jag ut extra på ett elevhem där det är vaken natt, 1300 spänn för en helgnatt!!!

• Ellah
    PetraDeliu skrev 2007-10-19 18:50:56 följande:
    jobbar inte som det,men fyyy vad dåligt betalt. borde ju få som vanlig lön+obman är ju ändå på jobbet och det är ju inte säkert man får sova hela natten utan att man behöver upp och göra något för brukaren
    De gånger man går upp får man lön, om de tillfällena överskrider 30 min (tror jag det är, eller så kan det vara 15 min) per tillfälle.

För min del anser jag att det är skit, man är lika mycket på arbetsplatsen som annars. Det är knappast så att man väljer att sova borta för att det är kul, och hur bra sover man?
  • Ellah

Bröderna Bus skrev 2007-10-19 18:51:30 följande:

Ibland går jag ut extra på ett elevhem där det är vaken natt, 1300 spänn för en helgnatt!!!
    Vaken natt är däremot toppen, killen jobbar extra på ett boende ibland och tjänar skitbra på vakna nätter.
  • Kenzie

Min sambo hade sovande jour för ett par år sedan och då fick han mellan 30 och 40 (minns inte exakt) kr i timmen mellan kl 22 och 06. En av dessa timmar fick han dock vanlig lön + natt ob eftersom man på hans arbetsplats räknade med att personalen skulle vara uppe i snitt en timma med brukaren.

Älskade Theodor 060329
  • lugnåsbo

när vi har sovande jour får vi betalt enligt bilaga H
    vi får fullt betalt halva natten och hmmm är det jourersättning eller inget betalt resten av natten? minns inte riktigt.

en del har ju avtal att man får betalt fullt dom timmarna man måste gå upp o jobba och så jourersättning resten av tiden.

BF 080412
  • Csve

får betalt för halva natten... sovande jour

Jag är så jvla bra!
  • Irme

Får fullt betalt för 4,5 tim mellan 22-06. Extra ersättning för varje gång man måste vakna och gå upp.

• A84

Har faktiskt en natthelg nu.. blää :P
    Men vi har betalt till 02:45, sen inget betalt fram till kl 07. Det suger verkligen..
    Har ganska mkt nätter på mitt schema så man förlorar ju en hel del.. 4.15 tim/per natt blir mkt timmar i slutändan..

• lugnåsbo

jag tycker att få betalt halva natten är helt okej för mej, vi behöver sällan gå upp på natten utan sover hela tiden och få betalt för att sova är ju bra

BF 080412
  • cicci85

Jag får halv timlön mellan 22-06 och OB på det... Behöver sällan gå upp. Har inte hört att vi skulel få extra om vi går upp, det måste jag kolla upp!

Svar på tråden Sovande jour, hur får ni betalt?