• Maiah

Växtvärk dagtid?

Min dotter på 3år har de senaste nätterna vaknat och grinat över att hon har haft ont i benen. Har oftast gått över med lite massage och ibland en supp. Hon har haft ont hela dagen idag. Säger att hon har ont i benen och haltar. Svårt att gå. Tom gråtit för att det gör så ont. Kan man ha växtvärk på dagarna?? Eller borde jag ringa VC? Hon är i övrigt pigg. Lite snuvig och hostig men ingen feber eller så.

• Svar på tråden Växtvärk dagtid?
  • Hannah76

Man kan säkert ha växvärk på dagen. Jag hade ont när jag var i den åldern (kanske var 4 år), en dag kunde jag inte gå alls. På sjukhuset kom de fram till att jag fått någon inflamation i höften (tror jag det var), och det försvann av sig självt. Kunde tydligen bli så ibland när man växte mycket.
    Du kan ju alltid kontakta er läkare och höra vad denne tycker.

• Eagle

Hej!Är hon svullen över knäna?Har hon varit förkyld?Har det varit förrut?
    Jag har själv en dotter med reumatism som är 3 år, därför dessa frågor?
    Växtvärk brukar vara nattetid .

• Maiah

Eagle: Hon är inte svullen över knäna, har aldrig haft såhär ont förut. Var förkyld för ett tag sen så hon är lite småsnuvig fortfarande. Hur märktes det att din dotter hade reumatism? Jag har tyckt så synd om min tjej idag, hon har haltat omkring här och gnällt att hon har ont i benen. Stackars flicka. Om hon har likadant imorgon så blir det jouren.

• Eagle

Kolla upp det!Man kan visst få något som heter snuva i höften/knäna också...
    Min tjej blev akut svullen på ena knät och kunde inte sträcka ut den ena armen...värk och morgon stel annars är hon.

Men ge hon Ipren nu till natten och även varva med Alvedon...mellan dessa 6 timmar man ska vänta...

Svar på tråden Växtvärk dagtid?