• Annica1

Arabiska namn

Jag behöver hjälp !!

Det är så här att min pojkvän är libanes och vi vill ha arabiska namn på våra framtida barn, inga svåruttalde dock !!
    Men det är jätte svårt att hitta sidor med arabiska namn, så jag tänkte kolla om någon här vet nån bra sida eller bok till och med.

Uppskattar all hjälp jag kan få. =)

• Svar på tråden Arabiska namn
  • evita

nu är jag lite osäker på om det är arabiskt, men jag tror det...

sonen hade en dagiskompis som heter RANIA... det tycker jag är superfint!!!

• Mollan70

Grace,Miriam,Nadja,Rebecca,Milia,Maria,Rahel,Gabriel,Johannes,Daniel,Tomas,Marcus,Josef,
    De flesta bibliska namn brukar gå bra....)

• Mollan70

Lucas,Ester,Isaac,David,Benjamin,Goliat mfl

• Inana83

Vår son skall heta Akeel (min sambo är från Irak).
    Hade det blivit en tös skulle hon heta Amani.

Själv är jag lite tveksam till namnet Akeel just för jag har lite problem med att uttala namnet som det ska uttalas, men det blir en svenneversion för mig (Akil)

• Annica1
    Mollan70 skrev 2007-10-20 20:25:28 följande:
    Grace,Miriam,Nadja,Rebecca,Milia,Ma ria,Rahel,Gabriel,Johannes,Daniel,T omas,Marcus,Josef,De flesta bibliska namn brukar gå bra....)
    fast inga av dom namnen intresserar oss. Kanske Josef, fast med stavning Joesph =)
  • Annica1
    Mollan70 skrev 2007-10-20 20:29:07 följande:
    Lucas,Ester,Isaac,David,Benjamin,Goliat mfl
    Tack för förslagen, tyvärr lockade inte dom heller =/
  • Annica1
    Annica1 skrev 2007-10-20 21:27:55 följande:
    fast inga av dom namnen intresserar oss. Kanske Josef, fast med stavning Joesph =)
    Mena Joseph
  • Annica1
    Inana83 skrev 2007-10-20 20:32:56 följande:
    Vår son skall heta Akeel (min sambo är från Irak).Hade det blivit en tös skulle hon heta Amani.Själv är jag lite tveksam till namnet Akeel just för jag har lite problem med att uttala namnet som det ska uttalas, men det blir en svenneversion för mig (Akil)
    Det är just pojknamn som är svårt, o jag vill bara att det ska låta arabiska inget svår uttalat.
    Älskar namnet Elias men tyvärr så gör inte min pojkvän det.
    Tjejnamn är mycket enklare att hitta, det är redan bestämt !! =)
Svar på tråden Arabiska namn