• Hummelina

Tips på alkoholfri (0%) festdryck??

Någon gravid där ute som har tips på vad man kan dricka på fest när man är gravid?

Har kollat massa "alkoholfria" viner och ölsorter på systemet, men de flesta innehåller 0,5% alokohol. Känns inte bra, vill ha HELT alkohol fritt. Nån som kan hjälpa mig??

♥ Bebis april 2008 ♥
  • Svar på tråden Tips på alkoholfri (0%) festdryck??
  • Citrina

carlsbergs alkoholfria öl e väldig god

• Marlene B

Trocadero eller Portello

• A n k i

alkoholfri cocktail? finns massor varianter. mixa frysta bär med lite limejuice och häll på lite juice eller sprite. Gott gott.

• deede

Du kan blanda mjölk med lite grenadine, mumsigt. Eller blanda Olika juicer du tycker om, grenadine, och bananlikörabstrakt (alkoholfri) så får du en virgin San Fransisco. Kolla i nån drinkbok, finns massor med goda alkoholfria drinkar.

Hummelina skrev 2007-10-19 20:52:30 följande:
    Någon gravid där ute som har tips på vad man kan dricka på fest när man är gravid? Har kollat massa "alkoholfria" viner och ölsorter på systemet, men de flesta innehåller 0,5% alokohol. Känns inte bra, vill ha HELT alkohol fritt. Nån som kan hjälpa mig??
  • siamusen

A n k i skrev 2007-10-19 20:55:11 följande:

alkoholfri cocktail? finns massor varianter. mixa frysta bär med lite limejuice och häll på lite juice eller sprite. Gott gott.
    sprite innehaller alkohol
  • LullanK

När jag var gravid gjorde jag en god alkoholfri drink på sprite (går ju att ta annan dricka oxå, sockerdricka osv), pressad lime och färsk mynta. Å is till det så klart! Då fick jag känslan av att dricka min favvodrink, nämligen Mojito.

Mamma till Linus 20070502
  • A n k i
    siamusen skrev 2007-10-19 21:01:32 följande:
    A n k i skrev 2007-10-19 20:55:11 följande:
    sprite innehaller alkohol
    Eller hur...
  • siamusen

A n k i skrev 2007-10-19 21:07:29 följande:

Eller hur...
    Jodå det gör den. Inte sa mycket att den skulle paverka nagot men den innehaller alkohol. Precis som filmjölk gör och vissa andra lâsksorter och annat som vi far i oss dagligen.

vet inte om TS inte vill ha i sig alkohol pga att hon är gravid eller om det ligger nagon annan tanke bakom men 0.5 kallas alkoholfritt för att det âr sa lite i att det inte paverkar. Precis som lâsken alltsa.
Svar på tråden Tips på alkoholfri (0%) festdryck??