• Tainted

Bred näsrygg = utvecklings störning?

är det sant? läste på en sida att det tydligen var ganska vanligt med brett mellan ögonen på barn som inte riktigt hänger med

• Svar på tråden Bred näsrygg = utvecklings störning?
  • DorisDaisy

...måste vara samma sak med blondinerna då...

• Tainted

haha okey.. bullshit mao. blev änna lite orolig, kan inget om sånt :s

• Mizzz

Alltså.. Det är som att säga någos som detta:
    Alla utvecklingstörda har fyra ben, allt som har fyra ben är utvecklingsstöra..

Det är ungfär logiken i din fråga..

Alltså, mena inget illa, ville bara ta ett roligt och extremt exempel

(Mitt påstående är desutom helt åt skogen, självklart har inte utvecklingstörda fyra ben)

Linus 2007-04-21
  • Mizzz

Förtydligande:

"Bred näsrygg = utvecklings störning?" Detta stämmer ju inte men
    "utvecklings störning = Bred näsrygg?" Stämmer kanske mer? (Jag vet inte)

Linus 2007-04-21
  • anne h
    Tainted skrev 2007-10-19 21:53:53 följande:
    är det sant? läste på en sida att det tydligen var ganska vanligt med brett mellan ögonen på barn som inte riktigt hänger med
    "barn som inte riktigt hänger med"??
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Mystic

antar att ts menar ungefär som de här med att downs syndrom barn oftast har lite sneda ögon!

• mammatill5

Min Hanna är utvecklingsstörd
    Hon har Downs Syndrom.. Trisomi 21

Och ja jäklar vad hon hänger med till 100% i livet.

Bloggar här
    puffeltufflan.wordpress.com/

• Tainted

ok ursäkta ordvalet om någon tog det fel.. men ni vet vad jag menar, som tex folk med downs ser ju ut på ett visst sätt.

• elliot1

Bred näsrygg KAN vara ett tecken på kromosomfel. I alla fall om det samtidigt finns andra "små ovanligheter" hos barnet/bebisen. Det sa våra läkare till oss. Men vissa drag som är ovanliga här i Sverige, är vanliga på andra ställen på jorden. Så det kan också ha med arv och härkomst att göra. Eller så är man bara lyckligt lottad över att ha fått nåt speciellt!!

• Tainted

hm ok.. vad räknas som små ovanligheter?
    min tjej är finsk/svensk och inget annat, och vi föräldrar har inte bred näsrygg.. på bvc trodde dom till och med att hon skelade, fick remiss till ögonläkaren men det såg tydligen så ut bara tyckte dom just pga att hon har en sån bred näsrygg.. blir lite orolig nu

Svar på tråden Bred näsrygg = utvecklings störning?