• susku

Maizena Brun Redning???

Hur gör man det? Eller vi har en förpackning Maizena Brun redning.. och jag vill göra brun sås, men det står inte på förpackningen vad man ska blanda det med... och hur mkt???
    Hjääälp nån?? hehe.. ska göra sås till köttbullarna.. men vet inte hur..
    Tacksam för hjälp!!

• Svar på tråden Maizena Brun Redning???
  • ebben

det står väl...............??? gör det inte????

• susku

Nä, det står att man ska blanda med vätskan??? Vilken vätska? haha.. ska jag ha vatten, eller mjölk? kanske buljong? hahahaa..

• ebben

beror ju på vad mat man har till. OM jag tex har köttbullar stekta,då tar jag av stekskyn och häller på mer vatten o grädde+soya o redning!

• susku

Hmm ok.. då får ja försöka blanda så att det blir bra..

ELler vet du hur man gör brunsås av vetemjöl, smör o vatten?? Kommer inte ihåg mått nu, och vill ha mat så fort som möjligt.. haha..
    Illamåendet kryper på hela tiden...

• ebben

Ja annars kan man ju ta o smälta margarin,hälla på mjöl o vispa
    sen mjölken. salt o peppar o soja alltid en gnutta socker i allt såser o soppor mm!! farmors knep! låt alltid en mjölsås koka ett tag.så mjölsmaken far bort.

• susku

Oh tusen tack.. nu ska jag springa till köket och leka kock!!!
    Tack tack igen!!!!!
    Hmm, socker i såsen?? Måste testa!! haha..

• ebben

ja! alltid en dutt bara! några "sockerkorn",ett måste.

• susku

Såå.. nu har ja ätit... blev jätte gott.. är så mätt att ja mår illa.. hahaa... bebis sparkar på magsäcken!! aj!! haha..
    Tack för sås tipset, ska använda mig av det varje gång de blir brunsås!! hehee...-

• lata kocken Johanna

men gör en vanlig brunsås...

buljongtärning, mjölk/grädde och ev kan du ha i lite fett, peppar och/eller vinbärsgele

sen reder du ju bara såsen med redningen...

Svar på tråden Maizena Brun Redning???