• Bella06

Vagn ända fram till gaten på Arlanda??

Någon som vet? Har hört olika angående det där, alltså om man får ta med sig barnvagnen ända fram till gaten på Arlanda, förbi säkerhetskontrollen¨.
    Vi flyger med TUI Fly Nordic (Fritidsresor) om det gör någon skillnad..

Om man inte får det, hur gör alla småbarns föräldrar då?
    Ofta är det ju ett antal timmar man fördriver där iallafall, å som i vårat fall med avgång vid midnatt. Inte kul att bära runt på trött 1-1½ åring då heller...
    Tips mottages tacksamt!

♥ Elias 060910 ♥
  • Svar på tråden Vagn ända fram till gaten på Arlanda??
  • TheSunset

Du får väl packa in vagnen så dom får lasta på den....och sen låna en vagn...så fick vi göra på landvetter iallafall.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • tessan8micke

Vi flög från Arlanda två ggr i somras och man fick inte ha med sig vagnen till gaten. Det finns bagagevagnar som man kan sätta barnet i (som i en kundvagn ungefär).
    Jättedåligt att man inte får ta med sig vagnen ända fram..
    På hemvägen både första och andra resan fick vi ta med vagnen till gaten eller ända fram till planet.

• syrra

Jag fick låna en paraplyvagn med liggläge på Arlanda men måste fråga om det. Hade bärsjal med till min tjej

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • tessan8micke
    syrra skrev 2007-10-19 22:54:01 följande:
    Jag fick låna en paraplyvagn med liggläge på Arlanda men måste fråga om det. Hade bärsjal med till min tjej
    Men..? Vi ringde t.o.m innan och frågade om det fanns vagnar att låna eftersom man inte fick ta med sin egen..
  • syrra

Vi flög med GermanWings så det kanske var deras. Vårt flyg blev 2 tim försenat så då frågade jag om de inte hade en vagn ,an kunde få låna och de hade de.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • linda b a

Vi fick ta med vagnen hela vägen, men det var med thai. Det är olika med olika flygbolag så du får lov att höra med dem.

Vi hade inte ens en paraplyvagn, utan en resesulky som blir mycket större när man fäller ihop den.

• lisa0208

Sist vi flög från Arlanda var det oxå med TUI å Fritidsresor,chekade in bagaget och frågade där om det finns vagn att låna till gaten,snäll tant i incheckningen för hon ringde till fritidsresor´s "desk" å frågade(tur för det var många barn som skulle resa på samma flyg som oss..),hon bad dom reservera en åt oss! Sen kunde vi i lugn och ro gå och checka in barnvagnen sen till fritidsresor och hämta sulkyn som vi sen lämnade vid gaten då vi for :) Det FINNS alltså sulkyn men inte så många. Kan ju tillägga att vi oxå var ute i god tid därav det vänliga bemötandet kanske? :) Hade oxå ringsjalen med som reserv ifall vi inte hade fått nån vagn.

• Bella06
    lisa0208 skrev 2007-10-20 15:36:47 följande:
    Sist vi flög från Arlanda var det oxå med TUI å Fritidsresor,chekade in bagaget och frågade där om det finns vagn att låna till gaten,snäll tant i incheckningen för hon ringde till fritidsresor´s "desk" å frågade(tur för det var många barn som skulle resa på samma flyg som oss..),hon bad dom reservera en åt oss! Sen kunde vi i lugn och ro gå och checka in barnvagnen sen till fritidsresor och hämta sulkyn som vi sen lämnade vid gaten då vi for :) Det FINNS alltså sulkyn men inte så många. Kan ju tillägga att vi oxå var ute i god tid därav det vänliga bemötandet kanske? :) Hade oxå ringsjalen med som reserv ifall vi inte hade fått nån vagn.

Låter ju super! Får man fråga hur länge sedan det var ni reste med dom?

Å vart hämtade ni vagnen, innanför eller utanför säkerhetskontrollen??

Ska se om jag inte kan ringa Fritidsresor å få svar på tal. Tyvärr har jag ju lärt mig att man ibland kan få olika svar beroende på vem man pratar med...

♥ Elias 060910 ♥
  • Tigerwoman

Beror på flygbolaget men hos Fritidsresor får man inte ta med vagnen till gaten. Det behövs sällan heller för de nya bagage-vagnarna på Arlanda har barn-sits i (ungefär som på mataffäre). Böket blir ju ifall barnet behöver sova, men i den åldern har dom sällan ro att sova på flygplatsen i alla fall. Lånevagnar finns jättefå, man ska ha tur om man lyckas få en. De hänvisar till de nya bagage-vagnarna istället.

• lisa0208

Tigerwoman, bagagevagnar med barnsits!!?? Är ju jättebra,tur att nån äntligen kommit på att det behövs! Vi flög senast från Arlanda i Mars och då fanns inga sådana.
    Bella, Vi hämtade sulkyn i "stora hallen" där man checkar in alltså före säkerhetskontrollen.
    Vi har rest en hel del med våran son och en sak har jag lärt mej,
    Verkar vara svårt att säga vad som gäller och inte gäller :)precis som du säger, man får lätt olika svar beroende på vem man pratar med..
    Don´t get me started om dom nya säkerhetsföreskrifterna,där kan man prata variation!!! :)
    Lycka till och trevlig resa!

• mamma 03 05
    lisa0208 skrev 2007-10-22 16:27:22 följande:
    Tigerwoman, bagagevagnar med barnsits!!?? Är ju jättebra,tur att nån äntligen kommit på att det behövs! Vi flög senast från Arlanda i Mars och då fanns inga sådana.
    Men dom fanns iaf när vi flög för tre år sen från Arlanda. Och nu när vi flög i Augusti.
Svar på tråden Vagn ända fram till gaten på Arlanda??