• Emeliela

Hur ung är en "ung pappa"

Det är ju sånt "tjat" om unga mammor så nu undrar jag hur gammal en kille/man ska vara för att klassas som ung pappa?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ung är en "ung pappa"
  • Emeliela

Här var det minssan ingen somhade några åsikter, men om det hade handlat om en ung mamma då hade det varit livat här.. undrar varför det är så?

• timberhochmandie

Under 18 givetvis. Precis som en "ung mamma". Alla andra gränsdragningar än den vid myndighetsåldern är godtyckliga och irrelevanta.

• Emeliela

Enligt "dom perfekta FLmammorna" ja.. I verkligheten ser det lite annorlunda ut.. Inte minst med tanke på beroende vart man bor..

• timberhochmandie
    Emeliela skrev 2007-10-20 00:55:38 följande:
    Enligt "dom perfekta FLmammorna" ja.. I verkligheten ser det lite annorlunda ut.. Inte minst med tanke på beroende vart man bor..
    Nu förstår jag nog inte riktigt vad du menar... Jag menar att jag alltid förutsätter att "unga föräldrar" som rubrik på t.ex. ett rum här på FL är tänkt för föräldrar under 18 år. Detta eftersom det är den enda åldersgräns som rimligen kan ha någon betydelse att dra. Det är helt meningslöst att dela in folk i över eller under 20, eller över eller under 23, för det är en helt irrelevant gränsdragning. Den betyder ingenting i praktiken, något som myndighetsgränsen faktiskt gör.
  • Emeliela
    timberhochmandie skrev 2007-10-20 01:01:28 följande:
    Nu förstår jag nog inte riktigt vad du menar... Jag menar att jag alltid förutsätter att "unga föräldrar" som rubrik på t.ex. ett rum här på FL är tänkt för föräldrar under 18 år. Detta eftersom det är den enda åldersgräns som rimligen kan ha någon betydelse att dra. Det är helt meningslöst att dela in folk i över eller under 20, eller över eller under 23, för det är en helt irrelevant gränsdragning. Den betyder ingenting i praktiken, något som myndighetsgränsen faktiskt gör.
    Jo det gör ju tydligen det.. I dem flesta trådar så är en mamma för ung om hon är 22 men inte om hon är 25.. Hur kommer det sig ?
  • Kajsan
    timberhochmandie skrev 2007-10-20 01:01:28 följande:
    Japp, så är det ju.
    Men personligen anser jag att man är en ung förälder om man har barn innan man fyller 25.
  • nitraM

Jag var 19 (1 månad till 20) när jag fick min son.
    Och de var väl lite väl tidigt tycker jag.......om man ska tänka efter lite.
    Men idag är de inget som jag ångrar.
    Men jag skulle ju rekomendera att jobba å "leka" av sig innan.

Men som sagt så ångrar jag de inte idag då han e 12 (13 i april och jag 33 i maj)

• förtja

När han är mellan 15 och 23

Tycker samma om det gäller en "mamma"

Vist en person som är 25 är ju inte GAMMAL men jag tycker inte man är ung som _förälder_ om man är 27 liksom..

• Madida

Emeliela: Läser man det du skriver känns det som att du är ganska arg och bitter. Är du det? Du spottar ju själv på en massa människor här.

Jag vet inte riktigt när jag tycker att det är en ung pappa. Men skulle en 22-åring säga att han är pappa skulle jag nog spontant tycka att han var ung. Av någon anledning kan en kvinna vara lite yngre än så..

Svar på tråden Hur ung är en "ung pappa"