• Trinity78

Hur länge får er 15-åring vara ute en fredagskväll?

Det är fredagskväll och er 15-åring säger att han/hon ska ut med kompisarna. De ska inte hem till någon annan och det finns inga uteställen som släpper in 15-åringar i er stad, så de kommer alltså bara driva runt på stan. När ska han/hon vara hemma senast?

Gravity always wins
  • Svar på tråden Hur länge får er 15-åring vara ute en fredagskväll?
  • anzita

Förutsatt att jag vet vilka h*n är tillsammans med. Annars inte alls.

• Trinity78

Varför jag undrar är för att jag ofta ser unga tonåringar (15-16 år) ute kl 3-4 på natten häromkring. Jag tycker att det är rätt sent men jag kanske har fel?

Gravity always wins
  • Maria med 3

Egentligen inte alls. Jag gillar inte det där kringgdrivandet på stan. Är de hemma hos nån är det skillnad. Det är ju kallt också. Finns ingen anledning att gå och drälla på stan. De får hellre vara här.
    Hade vardagsrummet fullt av tonåringar igårkväll. Tror de var 10-12 stycken. Hellre så än att de dräller omkring ute.

• VulgusProfanum

Senast vid midnatt- oftast kommer de hem tidigare än så.

Beauty fades Dumb is forever
  • Trossens mamma

Jag skulle va hemma 1 i den åldern men kom hem 4-5
    sen gav dom upp å året på flytta jag ändå hemifrån till min exkille i 4 år....

Mamma till Lova och Alvin
  • Trossens mamma

Kan tillägga att jag åkte bil m pojkvännen å vänner

Mamma till Lova och Alvin
  • Sealion

när jag var i den åldern var jag ute hur länge jag ville.. det e mysigt att gå rundor och prata med sina kompisar utan en massa vuxna som kan höra allt man pratar om.. så länge man kan lita på sina barn och vet om att dom inte gör en massa hyss så tycker jag att dom ska komma hem när dom vill.
    dessutom så fick amn ju motion av att vara ute och gå en hel natt=)

• acer

Min är 17 nu och för två år sen skulle "driva runt på stan" inte varit OK över huvud taget. Nu har jag inte full koll på allt som händer (vilket jag väl inte ska ha även om jag helst skulle vilja...) men ändå kontakt under kvällen.

• abnocto

Tyvärr har jag kommit på att 15 åringar ljuger väldigt lätt så man säkert inte om att de är ute och "driver"...... Men skulle man vetat det så är det 12 som gäller om det är vinter. Sommartid kan det vara lite längre.

• Majsan70

Det spelar ingen roll vilken veckodag det är. Han skall alltid vara inne innan 22. Är det något speciellt som skall göras så gör vi upp om det där o då.

Svar på tråden Hur länge får er 15-åring vara ute en fredagskväll?