• ABGI

Vilken yogurt som mellanmål?

Min son är 6,5 månader och vi har precis börjat ge honom yogurt som mellanmål. Av ren nyfikenhet undrar jag vilket märke ni ger? Vi har börjat med Yoplait's Safari och den är super populär!

• Svar på tråden Vilken yogurt som mellanmål?
  • Canan

Vi använde turkisk yogurt (lättare att ge då den inte är så rinnig) och smaksatte med frukt eller lite sylt. Bra att den är så fet oxå.

Nu kör vi med barnyoggi 1 l förp. (sonen är nu över 1 år)

• Småtokig

Jag har gett min son turkisk yoghurt. han fick smaka det första ången i helgen 9 månader gammal. Jag ha rinte vågat testa innan då det står i alla papper om man som jag fått att mjölkprodukter kan man börja introducera runt 8-9 månader.

• leyley

gav ingen sån yoghurt vid den åldern, då fick han turkisk yoghurt blandad med nån burk dessert.. har taskigt minne redan men vad jag minns gjorde vi så

♥ Vilde William är min älskis♥ alw.bilddagboken.se
  • Mrs

Arla´s vanlij, den med 2% fett har jag alltid haft, ibland med frukt, ibland inte. Minst socker i den, enligt något Vi föräldrar test för länge sedan.

• Minie76

Turkisk är jättebra(lite fetare och fett behöver dom riktigt små)
    Barnyoghurt innehåller ju oftast alldeles för mycket socker el sötningsmedel(behöver dom inte)

• mammalita

I böckerna står det att man inte bör ge mjölk, yoghurt och fil till barn under 1 år.

• fiskbulle666

Vår tjej fick börja äta youghurt som mellanmål för några mån sedan, är nu ett år.
    Vi ger turkisk yoghurt blandat med fruktmos el bär, tycker den mättar bättre

• Kallemero79
    ABGI skrev 2007-10-20 14:02:15 följande:
    Min son är 6,5 månader och vi har precis börjat ge honom yogurt som mellanmål. Av ren nyfikenhet undrar jag vilket märke ni ger? Vi har börjat med Yoplait's Safari och den är super populär!
    Den är väl från 10 mån? En hel del socker i...
Svar på tråden Vilken yogurt som mellanmål?