• shqiperi82

falsk krupp

Ni som har barn som har haft falsk krupp, hur många gånger har ert barn haft det? Berätta gärna mer om det....

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden falsk krupp
  • Ljusstrimma

vår dotter Ines fem månader var förkyld i början på oktober.
    och natten mellan den 4-5 så vaknar jag av att hon är ledsen och låter så konstigt.
    hon har svårt att andas och hostar.

Jag går genast upp med henne och försöker trösta henne så gott jag kan ,vet ju inte vad som är fel...jag är själv hemma också eftersom min man jobbar natt.

Men beslutar mig för att ringa sjukvårdsupplysningen,dom svarar snabbt och jag ber att dom ska lyssna på Ines,hur hon låter och dom säger att det låter precis som falskrupp,hostan är "skällande".

Vi får rådet att klä på henne och gå ut i friska luften en 10-15 min och blir det inte bättre så ska vi åka in.

Nu blev det bättre och vi slapp åka in,men det var en obehaglig upplevelse,.
    Hoppas att vi slipper fler gånger.

Och vi var till doktorn sen och han skrev ut mollipect att ta om det behövdes vid ett eventuellt falsk krupp anfall.

• Piaf

Två ggr.

Sätt barnet i ett öppet fönster, även om det är riktigt kallt ute.

Jag spenderade flera timmar, jag och sonen inlindade i filtar, sonen var sovande i mitt knä , vid en balkongdörr. Han andades fint där...

Pay it forward
  • Erica med c

Min son fick det första gången när han var ca 2 månader..
    Meine gutt var rädda vi blev,trodde ju han var på väg att dö.
    Har tillbringat många nätter på akuten..
    Röstade på 21-30 gånger..
    Han är idag 9 år & kan fortfarande få det..

• smurfisar

massa gånger. Frisk luft har aldrig hjälpt eller varmt bad så vi har fått åka in på akuten där han har fått andas in bricanyl

Jag 24 Han 46
  • Licizzi

Min dotter har haft det 1 gång o vi satt i badrummet då vi för full fart på varmt vatten i badkaret så det kom lite ånga. O det blev bättre.
    Jag sj är ett kruppbarn o haft det x antal ggr. Har tom blivit körd i ambulans o nästan så att jag fått gjort en trakeotomi på mig, så nära var det. Så jag vet vad som ska göras om det händer fler ggr.

♥Cecilia ♥ 2oo5
  • babymys

Oliver fick det första gången när han va 6 månader sen har han haft det 6-7 gånger till. Första gången fick vi åka in till barnakuten o låta han andas i en mask, men resten av gångerna har vi klarat det med en liten dos medicin (efedrinhydroklorid i quilla simplex) o friskluft.. Glad

Oliver ~060808~
Svar på tråden falsk krupp