• FruLidgren

Eltandborste för barn?

Nån som har det? Min Elias vägrar att borsta tänderna och varje gång är en kamp! Fick tips om att införskaffa en eltandborste, men har inte hittat nån.

♥Tess♥Micke=Elias♥ www.nogg.se/lillfisen
  • Svar på tråden Eltandborste för barn?
  • CeciliaBa

Braun Oral-B har en eltandborste för barn. Borde säljas på större affärer typ Elkedjan eller liknande.

BF 080206
  • CarlHerman

Barn kan använda vanlig eltandborste. Det har jag lärt mig under utbildningen och det är vad OralB´s säljare rekommenderar. Finns dock borsthuvuden att sätta på vuxen-eltandborsten för barn med lite roliga mönster och liknande. Tycker barnet tandborsten har för hög hastighet eller vibrerar för mkt går det ju sänka farten på de nyare modellerna. Meningen med eltandborstar är ju att hela familjen ska kunna använda samma, bara byta borsthuvud.
    Obs, köp riktig eltandborste, ingen batteritandborste för 199kr på ica typ.

• CeciliaBa

Epic: håller med! Sen undrar jag om Braun fortfarande har kvar sin eltandborst för barn...du vet den där röda Musse Pigg? Tror de satsar på batteridrivna nuförtiden men jag är inte helt säker. Den spelade väl musik också har jag för mig. Som förälder måste det vara irriterande...haha!! De gick ju saktare också så den lägre hastigheten passar nog bra. Vi fick lära oss att man kan börja med eltandborste vid ungefär 3 års ålder men jag vet inte...det beror väl på tändernas om alla tänderna kommit och mognad för den "väsniga" maskinen.

BF 080206
Svar på tråden Eltandborste för barn?