• saraseal

tvättmaskinen tömmer inte, hjälp!

Min tvättmaskin kör huvudtvätten men tömmer sen inte och sköljer tvätten eller centrufugerar, vad kan ha hänt? Nån som fått ett sånt fel på sin maskin, vart ska jag börja leta? inget verkar sitta fast i trumman eller så. Filtret är tömmt

• Svar på tråden tvättmaskinen tömmer inte, hjälp!
  • buffe

stopp i avrinnings slangen?
    Så att vattnet ej kommer ut.
    Hände häromdagen på våran diskmaskin.

Över en timme bara började den krångla.......

Tog loss slang å gjorde rent så nu funkar den igen.

Lycka till

• isisisis

Har du gjort rent i bottenventilen?

Skruva av den och gör rent.Ibland kan det ligga en skruv eller en sten eller nåt däri,det kan räcka.

Man brukar få göra rent där nån gång om året iaf!

• clinan

ibland fick jag blåsa i avrinningsslangen för att vår gamla skulle kunna tömma. Sen fungerade det igen.

• Kattis L

hmm låter som om du har skit i filtret det finns en lucka fram på maskinen oftast. Öppna den och innanför finns oftast ett handtag som man ska skruva ut och då får du ut filtret. I det sitter det säkert massor av ludd eller något som har fastnat... Har råkat ut för detta både hemma och på jobbet...

• nennemamman

har hänt mej också och då tog jag loss filtret på framsidan , det var några strumpor som orsakade stoppet, så numera tvättar jag strumpor i tvättpåse för att slippa detta.

• saraseal

Kattis L skrev 2007-10-20 15:45:17 följande:

hmm låter som om du har skit i filtret det finns en lucka fram på maskinen oftast. Öppna den och innanför finns oftast ett handtag som man ska skruva ut och då får du ut filtret. I det sitter det säkert massor av ludd eller något som har fastnat... Har råkat ut för detta både hemma och på jobbet...
    det har jag gjort och där satt det inget.. det tömmer vi ju var 5 tvätt ca...

Avrinningslangen, hur får man loss den? den sitter ju som berget
  • saraseal
    clinan skrev 2007-10-20 15:44:57 följande:
    ibland fick jag blåsa i avrinningsslangen för att vår gamla skulle kunna tömma. Sen fungerade det igen.
    provar att blåsa... återkommer..
  • saraseal

nu har jag blåst ur allt vatten med grovdamsugaren ur tömmningsslangen och det verkar ju inte vara stopp, provar att köra ett program med bara skölning nu som ska ta 40 minuter får se hur det går...

Svar på tråden tvättmaskinen tömmer inte, hjälp!