• Anonym (surmamma)

piercing?

Hej!

Min son (14 år) kom just hem och visade att han tagit ett till hål i örat. Högst upp på örat. En kompis syrra hade en "riktig piercinggrej" sa han så det var helt ok. Jag blev irriterad eftersom jag tycker att om man ska pierca sig så ska det göras på en riktig salong och han hade inte köpt något att rengöra med!!

Vad ska man göra rent med? Hur ofta ska det rengöras och under hur lång tid? Ska man göra rent nu direkt eller ska man vänta några dagar? Stor risk för infektioner? Hjäälp!! Jag över överdriver kanske?

• Svar på tråden piercing?
  • meic

Det bästa är ju om du kan gå till en piercare och köpa rengöringsmedel... Det är det absolut bästa.

• meic

Och så länge man tvättar som man ska så är risken liten för att det ska bli en infektion i det, det allra viktigaste är att se till att han inte går och pillar på den så det kommer in smuts.

Vad är det för smycke? Om det är en ring som är det bästa, så se till att vrida den fram och tillbaka i hålet när du tvättar.

• Ex ungue leonem

Alsolsprit finns på apoteket.Det är också bra.

Den som är utan skuld kastar första stenen.
  • LadyHell

skäll på din son för att han inte gick till en salong/frisör.
    i öronen har jag bara anänt typ vatten o tvål när jag dushat, ibland typ alsolsprit (finns nåt annat nu men är van vid alsol). näsan använde jag oxå alsolsprit. naveln däremot fick jag en tvål som heter Provon, kostar ca 65kr hos tattuerare.
    i början så rengör typ morgon och kväll sen efter ett par dagar när det börjat läka så brukar en gång räcka.
    kan säga att det kommer ta ett tag för den att läka eftersom den först läger, sedan börjar han sova på örat och piercingen kommer då flytta sig gradvis. gör ont som fasen men tyvärr nödvändigt om man vill ha kvar den.

Det här är hur jag har gjort så min erfarenhet. har 14 hål i öronen varav jag tagit 3 själv (idiot), en i näsan och en i naveln.

det finns säkert bättre saker. men har för mig att bara vanligt hål brukar de rekomendera tvål och vatten.

lycka till

• Anonym (surmamma)
    meic skrev 2007-10-20 17:18:24 följande:
    .Vad är det för smycke? Om det är en ring som är det bästa, så se till att vrida den fram och tillbaka i hålet när du tvättar.
    Det är en liten "plutt" bara, alltså ingen ring.
  • Anonym (surmamma)
    LadyHell skrev 2007-10-20 17:24:35 följande:
    skäll på din son för att han inte gick till en salong/frisör.
    Hehe! Det har jag redan gjort
  • meic

Se till att komma åt noga då när ni tvättar.

Jag brukar bara rekomendera alsolsprit när det har uppkommit en infekt. eftersom den är si himla uttorkande och stör läkningen av piercingen.
    SÅ försök få tag på riktig rengöring via studio eller köp på internet, alsol eller likn kan ni ju använda tills ni får tag på riktiga grejer!

Svar på tråden piercing?