• Bela

är det någon mer som blir kontig av lergiganen?

Jag äter lergigan komp och jag blir darrig och konstig utav den.tidigare åt jag den i annat syfte(ångest)men då var det den där normala lergigan 25mg och då blev jag bara trött och seg av den.
    Är det någon mer som har kännt nån konstig biverkning?

HJÄÄÄLPPPPPPP!

• Svar på tråden är det någon mer som blir kontig av lergiganen?
  • Heleri

Om man läser på fass.se står det ju att darrningar kan vara en av biverkningarna. Kanske ska du kolla med läkaren om du får rätt dos?

Från www.fass.se:

Yrsel, huvudvärk, svårigheter att kasta vatten. Förstoppning. Svårigheter för ögat att ställa om mellan när- och fjärrsyn. Minskat tårflöde.

Illamående, kräkningar, svettning, törst, hjärtklappning, muskelsvaghet, darrningar, oro, ringningar i öronen och flimmer för ögonen kan uppträda vid hög dos.

• Bela

Tack.

Jag ska gå in och kolla upp det

• Lillsnuttan

Skrev ett inlägg om den där jävla tabletten bara här om dan...
    Tog en lergigan en gång mot sömnproblem och visst, jag somnade, ganska tungt också. Var ute i en stuga och delade en 90:s säng med min kille och han har nog aldrig fått så mycket stryk, inte av mig iaf!
    Shit vilka myrkrypningar jag hade, jag slogs och sparkades och vred och vände och hade mig, gnyddesom fan. Riktigt obehadligt alltså, men detta gjorde jag i sömnen! Fatta vilka krypningar man har då! Och jag vaknade inte... sjukt var det. Fy fan va hemskt!

• Impreza

Lergigan kan man få mot illamående under graviditeten. Man blir trött av dom, men det har väl en mening med det.

• iii83

Ja, man blir skittrött, Primperanen är värre, då stod jag knappt på benen!!!

• carro74

Jag blev psyko på Lergigan comp hade ryckningar i benen och hjärtklappning...kunde inte äta dem.
    Fick Lergigan mite blev trött och kände mig bakis men det har gått över nu när jag har använt dem ett tag regelbundet, lite ryckningar har jag i bland men inte så farligt.
    Så det är n og vanliga biverkningar tror jag.

Svar på tråden är det någon mer som blir kontig av lergiganen?