• Akinna

är det någon som kan hjälpa mig omgående med reglerna till true or false

vi skulle börja spela det men så fattades reglerna till det ??
    tack på för hand

• Svar på tråden är det någon som kan hjälpa mig omgående med reglerna till true or false
  • Papito

En person läser frågan (den färg man står på, den läser man), sen väljer man om man tror på det eller inte. Den som läste frågan slår tärningen. Om du svarade "sant" & det var sant så får du flytta ett steg framåt, visar tärningen ett helt hjärta & en trea så får du flytta tre steg. Visar den ett brustet hjärta när du svarat "sant" så får du bara flytta ett steg. Svarar du "falskt" och det är falskt så ska du ha det brustna hjärtat för att få flytta bonusstegen.

Gissar man fel måste man gå ett steg uppåt, när man kommer in i cirkeln längst upp måste man börja om från början.

Om man passerat det svarta strecket mot slutet så kan man inte åka tillbaka till start om man gissar fel utan får gå ett steg bakåt (hamnar man bakom strecket igen så riskerar man givetvis att hamna i cirkeln om man svarar fel igen, då får man börja om.

Just det, när man ska flytta framåt får man även flytta mellan de olika "höjderna", man får helt enkelt se vad man tjänar mest på och hur mycket man vågar gambla.

Hmm, lite luddigt kanske men hoppas du förstår.

Svar på tråden är det någon som kan hjälpa mig omgående med reglerna till true or false