• SEL

Vad skulle du INTE tolerera i ett förhållande?

Sitter och läser otaliga trådar om folks förhållanden och ibland så undrar jag hur mycket folk står ut med igentligen.

Så nu undrar jag vad just DU inte skulle tycka var OK i erat förhållande.

Börjar då med mig själv.

-Skulle aldrig tolerera att bli kallad fula ord.
    -Att maken bestämmer vad jag har på mig för kläder.
    -Otrohet
    -Att maken skulle bada naken med någon annan än mig.
    -Våld

Det var bara några exempel vad jag inte tycker är OK.

• Svar på tråden Vad skulle du INTE tolerera i ett förhållande?
  • funbun

Misshandel, otrohet eller att han inte skulle tycka om när man får gäster som sover över (osocial)

• Valkyriah

Våld,kränkande ord eller beteende och otrohet var det första jag tänkte på.

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • smurfisar

Våld fysisk/psykisk mot mig eller våra barn
    Otrohet
    att han ska bestämma över mig (vad jag ska göra/ha på mig/ umgås med)
    Att ha sex om jag inte vill
    Drg/alkohol PROBLEM (inget imot om han dricker i bland

Det var nog de"stora" sakerna finns säkert felr som jag inte tänker på nu men om det skulle hända mig

Jag 24 Han 46
  • mysmamman83

Elaka ord..otrohet..våld..våld mot barnen...

• TheSunset
    Våld- varken med slag eller ord...    har redan varit där en gång.
    Otrohet
    Försöker bestämma vad jag ska göra...

Och nått som absolut inte existerar i min värd är att barnen far illa på något sätt....skulle aldrig tolerera nått sånt.

Finns säkert mer...men där e dom sakerna som ligger i tpp på min lista vad jag inte tolererar i ett förhållande.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • astalacasta

Skulle aldrig tolerera försök att begränsa mig och min personlighet. Jag vill bara vara med en partner som verkligen uppskattar mig och gillar mig för den jag är.

I detta ingår att jag aldrig skulle acceptera våld, hot eller andra nedsättande och kränkande handligar eller ord.

Skulle aldrig leva med eller skaffa barn med en man som ansåg sig ha mindre ansvar för barnen och/eller hemmet än vad jag har. Delat ansvar fullt ut, annars får det vara.

Däremot får maken tex gärna bada naken med vem han vill, och jag förutsätter att han inte skulle ha synpunkter på om jag badade naken i sällskap med andra.

• Bluescreen

-Skulle aldrig tolerera att bli kallad fula ord.
    Nej, det skulle jag inte acceptera men händer det bara nån gång så skulle jag inte lämna för det.

-Att maken bestämmer vad jag har på mig för kläder.
    Nej, men jag kan ta en åsikt och arbeta fram en kompromiss.

-Otrohet
    Det beror på, jag tror inte jag skulle lämna om det var betydelselöst sex typ någon fyllegrej.

-Att maken skulle bada naken med någon annan än mig.
    Faktiskt värre än otrohet för mig, nakenbadande är ju någonting intimt, planerat. Fast är det i en kall sjö med andra människor så visst, go for it.

-Våld
    Nepp, det accepterar jag inte.

Mina egna;

Extrem svartsjuka
    Lögner
    Att allting annat är viktigare än familjen
    Att han behandlar mitt barn illa

• Helene m Olivia o Sigrid

Allt ovanstående!

Dessutom skulle jag inte acceptera att familjen kom i andra hand! (dvs att jobb, fritidsintressen osv var viktigare än saker vi planerat!)
    Det har dock min mamma alltid "accepterat" (hon har dock inte varit glad åt det) De kunde planera in saker för hela familjen men så fort jobbet ringde och ville att pappa skulle komma in och jobba extra eller kompisen ringde och ville att han skulle komma förbi så var planerna som bortblåsta!)

Jag skulle heller inte acceptera att han jobbade hur som helst. Som min bror, han är borta vääääldigt mycket med jobbet (oftast utomlands och flera veckor i taget) och missade t.o.m. sin yngsta sons födelse.

Jag skulle inte acceptera att han inte tog ansvar för sina barn.
    Att han inte gjorde nåt hemma.
    Osv, osv.

(¯`°?.¸ ღ O-031017 & S-051003 ღ ¸.?°´¯)
  • eval

Har en extremt låg ribba för kränkande tillmälen, lögner och våld. Skulle inte heller acceptera uteblivet stöd för mitt arbete eller onödiga begränsningar av min fritid.

• SEL

Angående att bli kallad för fula ord så tänkte jag på många andra trådar där folk skriver att deras parner kallar dem för diverse nedervärderande ord vid konflikter.

• Xx KalmarMamman87 xX

Håller med alla er som skrivit i denna tråden totalt! Sen skulle jag heller inte tillåta att min kille lät mig göra allt i hemmet. Som tur är har jag världens bästa kille som syr (jag kan verkligen INTE sy), lagar mat, städar, tvättar och diskar och faktiskt tycker det är kul. För han gillar att ha ett fint hem och han tycker inte att jag ska göra allt bara för att jag är tjej. Han kan liksom inte bara sitta och lata sig och det tycker jag är bra. När jag var höggravid och inte kunde gå (hade för mkt vatten i kroppen) och var nyförlöst skötte han ALLT i 2 månader. Då delade vi inte ens på det för jag kunde inte. Sen tog han alla nätter med Jamilia också eftersom jag inte ammade och behövde sova ut.

Har en annan mammakompis vars kille är typ handikappad. Hon och jag var ute och gick och hade jättetrevligt men så mitt i allt var hon tvungen att sticka hem och laga mat åt killen som dessutom var ledig från jobbet. Inte för att han skulle blivit sur annars men han hade bett henne. Skulle jag aldrig gjort. Inte om man har annat för sig. Hade bara slängt åt killen en kokbok liksom. Är adopterad så mina föräldrar är svenska men det är likadant där- mamma gör betydligt mer än pappa. Han försöker inte ens...... Fy fan hehe!

• enny signatur

mycket... våld emot mig eller andra, manupulation för att befästa sig själv (ja helt enkelt pysisk misshandel), moderata åsitter (nej ajg vill faktiskt inte elva emd någon jag ogillar), otrohet.. ma mycket mer

• fairyfloss

Det finns väl massor men de som är högst på listan för mig är:

Otrohet
    Fysisk eller psykisk misshandel
    Missbruk (och i det inkluderar jag nån som tex super varje helg.)
    Lögner
    Att jag och (de blivande) barnen konstant blir satta i andra hand.

Svar på tråden Vad skulle du INTE tolerera i ett förhållande?