• Tvåbarnsmamma79

Traktortårta,hur gör man en sån?

Min son fyller snart 3 år,och i ett svaaagt ögonblick lovade jag honom en traktortårta tills han fyller år! Går iofs att köpa,men de är ju sååå dyra!Undrar därför om det är nån här som har tips på hur man kan göra en traktortårta?Gärna bilder också om ni har!
    Stort tack på förhand!!
    Kram,Sandra

• Svar på tråden Traktortårta,hur gör man en sån?
  • Grannen

Om man gör det enkelt så kan man skära ut traktorn i tårtbottnar och dekorera med godis/frukt/färgad grädde så att det ser ut som en traktor. Men det kanske är för simpelt?

• Tvåbarnsmamma79

Bra idé! Frågan är bara om man kan hitta nån bra bild på hur en traktor ser ut,så tårtan inte blir alltför misslyckad Tack för svaret!Ska kika efter nån bra bild

• Grannen

Har inte sonen ngn bok med en traktor i? låna en på biblioteket annars.

• Gul13

Vi gräddade två avlånga "bröd"formar med tårtbotten. Sen delade vi dem så vi fick tre tunnare "skivor/bottnar", 3 till traktorn och 3 till ett släp.

Till traktorn delade vi en botten på hälften så vi fick en högre hytt. Sedan dekorerade vi med tårtgele, grädde, godis och så hela flaket fullt med bär.
    Jättesvårt att förklara men inte lika svårt att göra. Fråga om du undrar för jag var mer än lovligt nöjd med min tårta och nöjdast av alla var dottern som fick en likadan traktor som pappa ...

Svar på tråden Traktortårta,hur gör man en sån?