• storstadskvinna

Flytta från storstaden till Järvsö/Ljusdal??

Hej! Jag är en tjej på 22 år. Jag och min sambo träffades på nätet och han flyttade från Järvsö till Göteborg för min skull. Vi har nu bott här i 2 år, men han har börjat få en sån otrolig hemlängtan. Han vill så gärna flytta upp igen och jag ser hur deppig och nere han är på dagarna.

Nu är frågan...skulle jag kunna tänka mig att flytta med honom?? Jag älskar ju honon, men tänker sammtidigt att jag kommer att sakna min familj, storstan och mina vänner jättemycket!

Sammtidigt blir jag jätteledsen och får ångest varje gång jag tänker på att jag kanske aldrig mer får de honom igen om han lämnar mig.. Han säger att han älskar mig lika mycket som förr, men att hemlängtan fått så stort grepp om honom att han funderar på att flytta hem igen.

Jag vet INTE vad jag ska göra! Någon som känner igen sig? Nån som t.o.m flyttat från Göteborg upp till Järvsö/Ljusdal??

Tacksam för svar

• Svar på tråden Flytta från storstaden till Järvsö/Ljusdal??
  • Fagerholm

Tja jag har visserligen flyttat från en liten stad i halland till Gävle (ligger ju inte långt från ljusdal). Och vet inte riktigtv ad du vill ha för svar, det beror ju på en hel del saker som du behöver fundera på
    1. Hur kommer du klara av att ha långt hem ?( det går jätte bra för min del åker hem när jag kan, de kommer hit och telefonkontakt flera gånger i veckan)
    2. Hur ser det ut med jobb för er i så fall?

Du gör ju en stor uppofring för honom nu, men det har han ju gjort för dej en gång.
    Vist är ljusdal bra mycket mindre än Götteborg men det finns kanske nån charm i det med? annars har du ju Gävle inom hyfsat avstånd och stockholm med för den delen.

Som sagt jag vet inte rigtigt vilket svar du vill ha det är väl mycket hu DU känner i frågan, om ni bor kvar kommer det hålla då mellan er eller vill han så gärna hem? Och vad har ni för förhållande är han the one ?

• Hadjelina

Kan nog bli en väldans omställning, men ni kan kanske flytta närmare iaf? Kanske Hudiksvall, Bollnäs eller Gävle? Det beror ju på hur du är som person, om du är storstadsperson uti fingerspetsarna kanske Järvsö/Ljusdal blir lite väl öde? Har ni möjlighet att prova på? Hyra ut i 2a hand (om ni hyr?) och testa ett tag. Hudiksvall och Gävle har skapliga förbindelser inkl. X2000 hela vägen till både Stockholm och Göteborg. Hälsingland är underbart! Skrattande

Du är din egen lyckas smed
  • storstadskvinna
    Hadjelina skrev 2007-10-23 00:31:19 följande:
    Kan nog bli en väldans omställning, men ni kan kanske flytta närmare iaf? Kanske Hudiksvall, Bollnäs eller Gävle? Det beror ju på hur du är som person, om du är storstadsperson uti fingerspetsarna kanske Järvsö/Ljusdal blir lite väl öde? Har ni möjlighet att prova på? Hyra ut i 2a hand (om ni hyr?) och testa ett tag. Hudiksvall och Gävle har skapliga förbindelser inkl. X2000 hela vägen till både Stockholm och Göteborg. Hälsingland är underbart!
    Jo..vi pratade senast idag om att kanske flytta till Gävle istället. Det hade kännts mycket lättare för mig. Närmare till både stockholm (där jag har kompisar) och även göteborg går det ju snabbt att ta sig med x2000. Jo i så fall ska vi hyra ut i 2:a hand..

Håller med om att hälsingland är vackert, har varit däruppe 9 gånger och hälsat på. Ljusdal känns lite föör litet. Kanske är nåt när man vill ha hus och barn..

Men åååååh vilken ångest jag har när jag tänker på min familj!
    :(
  • Dittvackrajag

GÖR DET FÖR FASIKEN INTE!!!
    Kommer ifrån en ort som är lika stort som Järvsö/Ljusdal, men flyttade upp till Ljusdal i ett år för att studera..
    Klarade kanppt av det.
    Det är verkligen DÖTT där, på alla sätt och vis..
    Ungdomarna är dessutom helt crazy där uppe, super/slåss/osv inprincip hela tiden... Så det är inte ett ställe som jag skulle vilja ha mina barn att växa upp vid..
    Tyvärr går jag fortfarande i skolan i Ljusdal, men flyttade därifrån till Gävle för att pendla, det är helt klart värt det!
    Tänk på det alternativet också, närliggande "stor"-stad?
    Gävle, Bollnäs, Hudiksvall, Sundvall? ^^

Svar på tråden Flytta från storstaden till Järvsö/Ljusdal??