• Anonym

Jag luktar filmjölk!!!

Är gravid i v.29 med första barnet! Har ganska mycket vita flytningar...Men även genomskinliga...Inte gryniga eller så...Men de luktar fil!!
    Tycker att hela jag luktar filmjök!!!

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Jag luktar filmjölk!!!
  • Anonym (antagligen)

Låter som en svampinfektion.

• Anonym

Japp, det hade jag oxå från vecka 25-26 nånting. Ibland tyckte jag att det luktade så mycket att alla måste känna doften. Blev jobbigt att vara så kladdig i trosorna (ibland läckte det igenom till byxorna!) så jag började använda trosskydd. Min barnmorska fick göra alla möjliga test, var så säker på att nåt var fel, men jag är kärnfrisk! Hon tipsade om Lactal eller Vivag från apoteket. Har inte provat ännu, men ska...

• AnnaGBG

Ja, gud, ja. Jag har luktat filmjölk ( och ibland typ...hö ) under båda mina graviditeter. Nu är jag bara i början av tredje men inte fasen luktar jag som jag brukar...inte illa, bara konstigt...som havregryn...

• Anonym

Det är vanligt med mycket flytningar under graviditeten och det är inte ovanligt att de luktar lite surt. Behöver inte vara något fel för det.... Men om det börjar klia eller ändra färg bör du nog kolla.

Kram

• anneliesb

Kolla upp om det är bakteriell vaginos, en obalans i slidan, som man får antibiotika emot.

• Anonym

underlivet är ju surt, filmjölk luktar surt.. så det är väl inget fel.
    det är när underlivet inte är surt som man får problem som svamp. svamp har ingen lukt och luktar defenitivt inte surt

Svar på tråden Jag luktar filmjölk!!!