• Askungen

Använder era 1 åringar kudde när de sover?

Jag har sådan noja att mitt barn ska kvävas om han ligger på en kudde. Han är 1 år gammal och jag har bara använt kudde ett fåtal gånger. Han är ju så pass stor att det egentligen inte borde vara någon fara, men jag oroar mig ändå.

Har era barn en kudde i spjälsängen och hur funkar det?

• Svar på tråden Använder era 1 åringar kudde när de sover?
  • axelsmamma

Min son fyller 2 i sommar och han har haft kudde i ett halv år nu och det funkar jätte bra men den är å andra sidan så platt att det knappt märks att det är en kudde men han gillar det.
    Dom rör sig så mycket på natten att dom rullar av den ändå.

• Vilmagbg

Max (11 mån) har en platt och fast kudde av märket "Rätt Start".
    Den har han haft sedan han började vända sig när han var ca 5 mån.
    När han var nyfödd - 5 mån hade han en mjukare kudde också den från "Rätt Start"

• Emsingen

Minna har haft kudde från början. Hade ingen aning om att det inte skulle vara bra förrens nyligen. Hon har verkat gilla det. När hon var nyfödd låg hon på sidan så bra på kudden.
    Nu vet jag egentligen inte om hon bryr sig, hon ligger hursomhelst på alla håll i sängen.

• Upptagen

Min ettåring har ingen kudde, är så himla nojjig jag med... Hon rör sig så himla mycket i sömnen ändå, så hon skulle ändå inte ligga på kudden.

Inte har hon något täcke heller, på sin höjd en filt på benen men hon blir bara orolig av att ha den på sig och sover bättre utan. Har era ettåringar täcke?

• Veran

Min 14-månaders har både kudde och täcke . Det har han haft länge.

• Mickis74

Ja, dottern har haft kudde sen hon var dryga året......o vi är på gång att köpa en åt sonen oxå som fyller ett år nu den 24:e

• Anne M

Amanda har haft kudde sedan hon var dryga halvåret.

• Mamma Ia

Vår pojk har haft kudde ganska länge nu (han är 21 månader). Men vi har löst det så att vi lagt kudden under underlakandet och bäddar om den så att säga. På så sätt får man upphöjningen som man är ute efter med en kudde, men han snor inte runt med den när han far rundor i sängen!

• Upptagen

Mamma Ia: Smart, så ska vi nog ta och göra!

Nån som har IKEAs kudde? Tycker den är väldigt hög och pluffsig... funkar den ändå?

• AasaC

Mina barn har haft kudde från första början, fast en väldigt tunn kudde. Det har aldrig varit några problem och jag har nog heller aldrig oroat mig för att de ska kvävas.
    Sonen fick en tjockare kudde när han flyttade till växasängen när han var 2 år och 3 månader.

• Askungen

Mamma la: Vilken bra lösning med kudden under lakanet. Det är något jag ska prova.

• Mamsingen

Alice har precis börjat använda det, hon har inte velat ha det innnan.

• ballerina

tussilago:
    hade IKEAS kudde, men hivade iväg den...tyckte att den klumpade ihop sig - ja, var värdelös helt enkelt tyckte jag!

Har haft en ganska platt rätt start kudde från födsel, Mira är nu fem månader.

• Maya

Ja min son har kudde, en rätt start, den har han haft sedan han var nyfödd. Hur skulle han kvävas i kudden menar du? En ettåring vänder ju på sig utan problem.. tror inte du behöver vara orolig för det.

Svar på tråden Använder era 1 åringar kudde när de sover?