Quorn?
Någon som vet hur det är när man är gravid. Är quorn någon fara för barnet?
Någon som vet hur det är när man är gravid. Är quorn någon fara för barnet?
Quorn är ett proteinrikt livsmedel som kan jämföras med kött, fågel och fisk. Quorn är tillverkat av ett svampprotein som blandats med en liten mängd äggvita. Dessutom är Quorn fettsnålt (som en kycklingfilé utan skinn) och har ett fiberinnehåll som kan jämföras med baljväxter (så som ärtor och bönor). Fibrerna ger en längre mättnadskänsla vilket gör att Quorn passar perfekt för ett aktivt liv.
Svampproteinet och råvaran Quorn är helt naturliga, innehåller ingen soja och är inte genmodifierade på något sätt. Quorn är ett bra alternativ som passar hela familjen oavsett om du äter kött, är vegetarian eller bara vill äta mer hälsosamt.
Jag kan inte hitta något på Livsmedelsverkets hemsida om att det skulle tillhör "big-no-no-listan" för gravida...
Det hoppas jag verkligen inte! Har ätit det hela graviditeten... Äter ju inte kött, vad skulle man äta om inte quorn?? (tycker inte om baljväxter eller soja-saker)
Det är ju bara svamp och lite ägg och så.. Kan väl inte vara farligt?
Åh, jag äter quornprodukter jämt och det har aldrig slagit mig att det kunde vara skadligt. Tvärtom är det ju bara nyttigt på alla sätt och vis som TeaSpoon säger.
*suckar lättat*
Med den infon så kan man nog känna sig ganska säker på att det är lugnt..
Tack TeaSpoon!
Det var skönt och höra. Är också veg och det slog mig bara i dag att det kanske inte var bra å äta. Men nu ska jag fortsätta äta mina quorn rätter