Hej!
Åhh vad skönt...fler som har det bökigt, jag trodde jag var själv!
Vår kille är 19 månader nu men började strular med sömnen för ca 4 månader sen. det började med att han vaknade på natten och kunde vara vaken 2-3 timmar. han har sovit bra fram tills han var ca 14 månader sen kom det sjukdomar osv så fick jobbig period där. Innan när han var orolig på natten så räckte det att jag satte mig bredvid och han somnade lugnt, men det gick i baklås då var ca 4 månader sen. Kändes som att det kom så mycket medvetenhet och även manippulation på natten.
Han kunde skricka..och sen blev det tyst, han lyssnade om jag kom, nähä...då skricker man lite mer...och ja, då kom ju mamma....fy fabian om pappa kom då belv det kallabalik!!
jag har också försökt ALLT, det enda jag kunde notera var att när han började sova 1 gång per dag då var han vaken på natten. Förmodligen en väldigt stor omställning för den lilla kroppen.
Jag har också lyft frågan här på FL och fick svar "skippa sovturen på dagn".
DET ÄR NÅT JAG ABSOLUT INTE REKOMMENDERA!! 1-2 timmar måste det vara på dagen, men man ska undvika att dom kanske sover 4 timmar på dagen i den åldern.
Jag började köra Anna Wahlgrens metod (vilket jag ju aldrig skulle göra
) och Ja, det har gett resultat. istället för att han är vaken 2-3 timmar så har vi en timme ibland och ibland sover han hela natten numera men kanske 1-2 uppvak, men ingen vakentid då.
Stå på er, natten ska vara urtrist. Var bestämd, det är egen säng som gäller och mamma kommer bara 1-2 gånger (för att kolla att allt verkligen är ok) och inte 10-20 gånger, men får dom att känna sig trygga genom att säga tex "natti, nu ska du sova" och känn efter...det är DU som vet hur ditt barn fungera, allt annat härifrån är ju bara goda råd