• Vallivetu

Ni som köpt en dyr säng...

Har ni ångrat köpet någon gång? Nu menar jag dyrt, över 50.000kr.

Anledningen till att jag undrar är för att vi själva står i begrepp att inhandla en säng, och vi har förälskat oss i Hästens. Vi får en 1,80 continental med höj och synkroniserad höj och sänk funktion + massage för 90.000kr. Ev kan vi pruta lite till. Det är ju SVIN SVIN dyrt, men ååååhhh, det är en dröm att ligga i den.

Vill bara tillägga att vi kan "nöja" oss med en carpe diem, sandö, eller wonderlands värsting. De var också riktigt sköna att ligga i.

Är vi helt fullständigt galna? Ångrar man sig om man köper eller ångrar man sig om man köper något lite sämre billigt?

• Svar på tråden Ni som köpt en dyr säng...
  • olpansfamilj

vi har carpe diems dyraste, dom som är extra långa och extra breda....vet inte om dom tillverkas mer, kittet kostade 97 000 kr!!! Med inbyggd massage och höj och sänkbara och u name it, we got it!!! Hade hästens innan som vi inte var så där nöjda med heller....=(

Men inte sover vi i carpe diem nu heller!!! Efter ett tag så sov jag inte bra i dom! Fråga mig inte varför, men jag sover bäst i det andra sovrummet med en vanlig ikea madrass!!!!!!!

Min mamma har hsätens och hon har dom som gästsäng nuförtiden=)
    Hon trivs bäst i ikea också....
    Fråga mig inte varför men så är det!!

Hädanefter blir det aldrig mer hästens eller carpe diem för mig!

• Vallivetu

Hmmm. Ja, man kanske ska provligga ikeas innan man avskriver dem totalt. Då kan man ju byta igen om 5-10 år eller så om man vill. Man måste ju ändå byta bäddmadrass vart sjätte år så...

• mimmi 1

Man tillbringar ju en tredjedel av sitt liv i sängen, så att lägga ner pengar på en riktigt skön säng är nog en klok idé... men jag håller med om att 90-100 tusen för en säng hörs ju inte riktigt klokt.... men å andra sidan -
    .. vad kostar en bil??? Men provligg lite olika först, för det skulle ju vara förskräckligt om ni köper en sån dyr säng och sedan inte är 100% nöjd...
    Lycka till med sängköpet!!!

• suzzit

Vi har inte en så dyr säng, men en wounderland continental för 30000.

Jag ångrar mig att vi inte köpte en tempur istället. Våran bäddmadrass var bra i början men nu är den inte lika skön. Vi har funderat på att köpa Tempur bäddmadrass till våran säng,men den kostar 11000. Känns lite dyrt om man skall behöva byta madrass för 11000 var 5:e år. Någon som har tempur vad tycker ni om den?

• SeTa

Sussit: Vi har en tempur. Den äldre modellen där man bara har en madrass. Jag har haft den i 11 år och den är fortfarande lika bekväm. Kudden däremot är inte bra längre och behöver bytas ut.

• suzzit

SeTa: Ja det var det jag trodde att vi skulle tagit tempuren istället.
    Lätt att vara efterklok. Då stommen och dom undre madrasserna funkar och är anpassade efter vikt, så behöver vi ju egentligen bara byta ut den översta madrassen. Då blir det en tempur.

• Fidget

Våran säng var dyr, men inte så dyr som eran! Vi har en Hästens som vi betalade ca 40 000 och vi är supernöjda! Har haft den 5-6 år nu.

• jassikan

Vi har ställbara Hildingsängar, kostade runt 18000:- per styck. Köpte dem för drygt ett år sedan.
    Inte 50000:-, men ganska mycket pengar ändå.
    Men jag ångrar inte köpet för en enda sekund. Verkligen värda pengarna

Vi har tempurkuddar, också kanonbra.

• Emeeliee

Var och köpte säng för ett tag sen. Men fick tipset att inte köpa hästens. Provade flera hästen sängar och tyckte inte nån var riktigt skön. Då fanns det skönare för mycket bättre pris. Var faktisk försäljaren som tipsade oss om att titta på andra märken även fast dom sålde hästens där! Norska märket jensens?? Var grymt sköna till bättre pris!

• sommarkärlek

vi köpte Carpe Diem för 4 år sedan och tycker att det är fantastiskt att gå och lägga sig varje kväll. Vi provade Hästens ocskå men tyckte att man fick mycket mer för pengarna om man köpte Carpe Diem. Vi tyckte att likvärdiga Hästenmadrasser kostade nästan dubbelt så mycket.

Svar på tråden Ni som köpt en dyr säng...