• Anonym

Min dotter kissar ute

Min dotter är 6 år gammal.
    Jag upptäckte för 1 år sen att hennes grann kompisar på 6 och 7 år gamla kissade utomhus,även bajsade..alltså på gårdarna.

Min dotter har alltså sett detta för dom gör det ofta..och nu har jag kommit på min dotter att kissa ute två gånger.
    Jag misstänker att hon även har kissat i trapphuset nån gång.

Vad ska jag göra?Jag har pratat och skällt på henne,alltså det känns som inget hjälper.

Nu för 3 dagar sen så hittade jag dockans potta,inget mer med det,men det stank kiss,min dotter har alltså kissat där och låtit pottan vara i hennes rum.

Har nån tips,råd,vad som hellst?Vad skulle ni gjort eller sagt?
    Jag tycker detta är vidrigt och inte okej alls.

• Svar på tråden Min dotter kissar ute
  • Hannah76

Fråga varför hon gör så? Hon kanske tycker att det haqr verkat spännande när de andra har gjort det. Förklara sen att det inte är bra, för då luktar det kiss ute, det blir kisskvar i snippan osv osv.

• Anonym

Jo jag vet,jag har förklarat massor av gånger och hon tycker säkert det är spännande.
    Men det är pinsamt och äckligt ju...

• NadiaMi

Om hon tycker att det är spännande så ge henne information om det.
    Berätta att på ställen i världen där man inte har toaletter så finns det många som blir sjuka, att man måste tvätta ur det man kissat i om man använt något annat än toaletten (t.ex. dockans potta) och att det är viktigt att torka sig och tvätta händerna då man kissat eller bajsat för att de bakterier som finns i kiss och bajs inte ska hamna i maten eller i munnen.
    Skaffa en kiss-och-bajs-bok där hon kan läsa om hur kiss och bajs används världen över, avdramatisera det lite så blir det inte lika spännande längre.

• Anonym

Jag har läst sånna böcker för henne,gör det ganska ofta och hon gillar det.

Men inget verkar riktigt bita på henne så nu får hon inte vara ute med sina kompisar mer utan mig,för tillfället.
    Hon tar ju varje tillfälle i akt...

• smurfisar

Bara ett tips (kanske skrämande) Säg till henne att om man inte tex tvättar händerna efter toalett besök kan man få mask i magen...... Det fungerade för oss. Det blir ju då smidigare att göra sina behov på toaletten där man har tillgång till vatten

Jag 24 Han 46
  • Starkare

Om hon fick göra sina behov ute när hon va liten så varför inte nu? Nöden har ju ingen lag eller?

Ne men prata med henne berätta att det finns lagar och kanske fråga varför, jag tror inte på att bli arg utan visa att ni är på samma plan och att du bara vill förstå henne så att hon kan förstå dig.

• Anonym (varför itne)

Jag kissade jämt ute när jag var liten. i grannarnas trädgård oftast. tyckte det var praktiskt att slippa gå hem. Tycker väl inte det är så farligt egentligen... gör inte så längre kanske jag skall lägga till :P 

• Anonym (Gammal tråd...)

Alltså denna tråden är ju stenålders...

Flickan är ju elva- tolv år i år så nu har hon nog slutat med detta...;) 

Svar på tråden Min dotter kissar ute