• Tovetrollet

Örontermometer från biltema?

Såg igår när jag var på biltema att de hade en örontermometer för ca 129 eller 149kr (kommer inte ihåg exakt) Är det nån som har några erfarenheter av den, är den bra? Den på apoteket kostar strax över 600kr, lite väl mycket tycker jag...

• Svar på tråden Örontermometer från biltema?
  • Jempa L

Jag har Julas, den är totalt värdelös för vår del. Varken jag, sambon eller dottern får "normaltemperatur" någonsin med den. Vi ligger alltid på 33-34 grader oavsett hur man håller den i örat.
    Köpte en panntermometer i stället som jag är mer nöjd med. Även om det är rektaltermometer/muntermometer som ger bäst resultat så gillar jag ändå att panntermometern ger en "hint" om hög temperatur. Dessutom är den supersmidig när barnet sover.

Varför ha handsfree när man kan ha neck-lock?
  • Flisaan

Jag tror att det är den som finns på apoteket som är godkänd. Annars hade den inte fått säljas där. Min syster är sjuksköterska och har jobbat på neonatalavdelning i många år och den enda hon skulle använda till sina barn (när de är större) är den från apoteket, vilket hon också gör. Jag skulle inte våga förlita mig på någon billig grej från biltema.. har de feber då är det ju viktigt att få exakt rätt tempratur om man ska ge alvedon eller inte.

• Addy

hade den från biltema. Den visade på strax över 37'. tog rumptempen istället - då hade han 39,4

• Vildabebi

Köp inte!

Den är inte godkänd och vi anställa (ja jag jobbar där) förstår inte att den får säljas. som ngn skrev kan den visa 2 grader fel!

Tovetrollet skrev 2007-10-21 10:49:36 följande:
    Såg igår när jag var på biltema att de hade en örontermometer för ca 129 eller 149kr (kommer inte ihåg exakt) Är det nån som har några erfarenheter av den, är den bra? Den på apoteket kostar strax över 600kr, lite väl mycket tycker jag...
Svar på tråden Örontermometer från biltema?