• Anonym (tappen)

Livmodertappens läge vig graviditet???

Hejsan!

Tänkte höra om det finns ngn kunnig människa härinne på området livmodertappen och hur den skall vara vid en graviditet. En väninna till mig sa att den vid en graviditet är sluten o hård o sitter långt bak?? stämmer detta?? Jag är i dag på Bim-dagen och har förgäves försökt hitta min tapp, men hur jag än försöker så hittar jag den inte, vet att min bm sagt förut när jag vart gravid att den då sitter väldigt långt bak o upp, och lite svår att hitta?? men om man nu ska ha mens då? hur ska den sitta  då, o hur ska den kännas???

• Svar på tråden Livmodertappens läge vig graviditet???
  • Cecese

Tyvärr så kan tappen beete sig precis hur som helst. Jag håller koll på min tapp och samma dag jag ska få mens och inte varit gravid så har den varit olika.
    En gång så var den högt upp, kändes stängd och var jättehård och ändå kom mensen efter någon timme. Cykeln efter så var tappen långt ner och jättemjuk någon timme innan mensen kom.

Så det finns 2 sätt att få veta om man är gravid eller inte. Det första är det snabbaste och enklaste och det är att man köper ett test och testar. Det andra tar betydligt längre tid och det är att man helt enkelt väntar på om mensen kommer eller om den inte kommer och det istället kommer en bebis 9 månader senare.

• Anonym

Varför pilla på tappen? Det är gyn och BM uppgift, inte er!

Tänk på infektionsrisken!

• Anonym (tappen)

Tackar=))! bra tips där*ler* griper just nu efter halmstrån=), törs inte testa riktigt ännu, är på Bim i dag o ska väl avvakta några dagar till=)

• Cecese
    Anonym skrev 2007-10-21 11:18:39 följande:
    Varför pilla på tappen? Det är gyn och BM uppgift, inte er!Tänk på infektionsrisken!
    Om man har rena händer och naglar är det ingen infektionsrisk. Tänk på alla gånger som killarna pillar inne i slidan under sexet och inte får man infektion av det. Det är ju inte så att man pillar inne i livmodern. Man känner inne i slidan och utanpå tappen.
  • Anonym
    Cecese skrev 2007-10-21 11:20:33 följande:
    Om man har rena händer och naglar är det ingen infektionsrisk. Tänk på alla gånger som killarna pillar inne i slidan under sexet och inte får man infektion av det. Det är ju inte så att man pillar inne i livmodern. Man känner inne i slidan och utanpå tappen.
    Min kille har ALDRIG varit ända uppe vid tappen
  • Anonym (tappen)

tvättar mig väldigt ordentligt=)  om det vore en sån jätteinfektionsrisk så borde man isf väl få infektion så fort  maken är där inne o pillar?=)

• Anonym (tappen)

hihi det har han nog, den sitter ju inte så fasligt högt upp=) om han inte är vääldigt försiktig eller liten då=)

• Cecese
    Anonym skrev 2007-10-21 11:21:35 följande:
    Min kille har ALDRIG varit ända uppe vid tappen
    Det låter ju på dej som om tappen sitter 20 cm upp i slidan och det gör den ju inte. Det är ju inte så att man måste gräva där inne för att nå den. Jag når den enkelt när jag sitter på toa och helt enkelt sticker in fingrarna. Den sitter ju bara vad det kan vara typ 5 cm in eller nåt. När man har spiral så ska man tom känna efter på tappen efter varje mens för att känna efter som man ff känner trådarna så att spiralen inte ramlat ut under mensen.
  • Anonym (tappen)

precis, haft spiral jag med förut o då ska man kontrollera trådarna lite då och då=)

ngn annan som vet ungefär hur tappen brukar vara vid gravditet? hur har eran tapp vart?

Svar på tråden Livmodertappens läge vig graviditet???