• Anne68

Tips till er vars hundar fäller!

Vår flat coated retriever fäller en hel heltäckningamatta i köket varje natt, och skakar sej frenetiskt så fort han rör på sej. Dessutom har vi småbarn som både kryper och ålar sej på golvet, ni kan ju bara gissa var allt hår hamnar....jo i munnen såklart!
    Men nu har jag börjat att torrmoppa golvet varje morgon och kväll, hur enkelt som helst och fort går det också. När man gått över hela golvet så tar man bara ut moppsen och skakar av allt hår! (Jag gillar nämligen inte att behöva dammsuga varje dag!)

• Svar på tråden Tips till er vars hundar fäller!
  • tre3barnochstoltmamma

så gör jag med, betydligt bättre känns det som och sen kan man göra det när barnen sover utan att väcka dem

• mysmatte

Jag gör också det min golden tappar päls dagligen..

• Nido

Vad heter moppen ni använder?

• mysmatte

Vet inte vad min mopp heter... Köpt på Dollarstore

• tre3barnochstoltmamma

jag har en vileda med olika "moppar" platta med olika långa fiber.
    Den första o längsta tar upp all grus och damm den korta är för fukttorkning som tar upp det sista. bägge e kanon, ska köpa fler sen.

• Flingan86

ett tips är att ducha hunden med balsam för människor.. helt suveränt, allt löst hår ramlar av

• FridaSjolund

Det är inte bra för varken hundpälsen eller huden på hunden att tvättas i "människo-schampoo".. det torkar ut och är inte alls gjort för hundar..

Flingan86 skrev 2007-10-30 14:59:05 följande:
    ett tips är att ducha hunden med balsam för människor.. helt suveränt, allt löst hår ramlar av
  • Flingan86
    FridaSjolund skrev 2007-10-30 15:22:45 följande:
    Det är inte bra för varken hundpälsen eller huden på hunden att tvättas i "människo-schampoo".. det torkar ut och är inte alls gjort för hundar..
    nej ja skrev balsam!!! inte schampo
  • FridaSjolund

samma där som med schampot sa hundfrissan.. Värst vad du tar i!

Flingan86 skrev 2007-10-30 15:25:20 följande:
    nej ja skrev balsam!!! inte schampo
  • Flingan86
    FridaSjolund skrev 2007-10-30 15:26:30 följande:
    samma där som med schampot sa hundfrissan.. Värst vad du tar i!
    Neej men de e väll ingen fara om man gör det en gång, man gör d ju inte varje gång precis,
Svar på tråden Tips till er vars hundar fäller!