• time

Hickar era bebisar mycket i magen???!

min bebis hickar jättemycket.... länge och flera gånger varje dag, vad beror detta på? vet att nyfödda hickar mycket med, men beror det på något jag gör eller är det bara något bebisen gör iaf? eftersom den hickar så mycket så kan det vara roligt att veta hur det uppkommer?

Sen en fråga till.... hur livliga är era knoddar i magen? är i vecka 34, trodde dom skulle lugna ner sig med tanke på platsbrist men så var det tydligen inte... börjar tro att min lille aldrig sover eftersom jag känner den hela tiden... brukar bebisen fortsätta ha samma sömn/vakenrytm när det föds? eller ändrar sig det?

♥ gravid v. 34 ♥
  • Svar på tråden Hickar era bebisar mycket i magen???!
  • FruMarie

Min bebis hickar ganska så ofta!
    Hihi är så kul se magen hoppa till när h*n har hicka, men ibland tycker jag synd om bebis.
    Hihi vem gillar att hicka?
    Hickan är en träning inför andningen utanför magen, så hicka är bara bra för dem.

Min bebis är mest livlig på kvällarna nu, på dagarna bökar h*n mest runder.
    Är nog lita trångt nu i magen hihi

18 December ska vi bli föräldrar
  • mrs W

Min bebbe hickar oxå väldigt mycket.. det blir så när de övar andning och sväljer fostervatten..

livligheten har nog inte ändrats men den känns mycket mer nu när det är mindre plats i magen.. minsta lilla rörelse känns jättemycket..

var glad att det rör sig, jag blir så orolig när det inte rör sig lika mycket som jag är van vid..

BF 27/10 6 dagar kvar =)

• Gumsan07

Bebben hickar eftersom den tränar på andningen och får därigenom vatten i lungorna, därför hickan...jag har också en jättelivlig bebbe i magen. Har samma tankar som du, kommer den att ha samma livliga dygnsrytm när den kommer ut. Den som väntar får se :)

• Goalie

Är i vecka 34 och har kännt hicka några gånger. Dottern hickade jättemycket och ofta, sonen var nog bara en gång. Det är så olika från barn till barn. Han hade aldrig hicka som nyfödd heller det hade däremot dottern. Sägs ju att om bebisen hickar mycket så är det en tjej... För mig har det stämt hittills i alla fall.

• Bullen86

Min bebbe hickar oxå jääämt i princip, gulligt.. :)

och jag har oxå funderat på de där just att de står i alla böcker typ att magen blir lugnare, men min e de full rulle på hela tiden! jag är i vecka 37...

• Miiiaaa

Min hickar efter varje gång jag druckit kaffe.

• MrsGloria

Min lilla tjej hickar jätte mkt och det är ett gott tecken då det bevisar att bebisen lär sig att andas, inne i magen så gör den ju det genom att svälja fostervatten som den sedan kissar ut men det bevisar att den funktionen fungerar och det känns ju väldigt betryggande!

Det där med vaken/sömnrytmen är ju väldigt olika ifrån bebis till bebis, min stora dotter hade inte samma rytm när hon kom ut som i magen, medans jag vet andras bebisar som haft det så det är ju väldigt individuellt...

• Janina

Kevin var väldigt livlig i magen men han hickade inte en enda gång . Synd det för jag väntade hela tiden på att få känna en hickning :P

• Camilla85

Min bebis hickar också jättemycket, och hon har blivit mycket mer livlig nu sedan efter vecka 30... Är i 35 nu. Känns ibland som hon försöker komma ut! =O

Svar på tråden Hickar era bebisar mycket i magen???!