• Anonym (uppgiven)

Min man är aggressiv mot våra barn

Usch, mår så dåligt ibland när min man tar ut sina aggressioner över våra barn. Vet att han har ett hett humör och kan brusa upp för småsaker. Vet också att vi har dåligt (i stort sett obefintligt) sexliv och att han har ett oerhört kontrollbehov. Värst blev det nästan när lilla flickan föddes. Hon har varit väldigt besvärlig och skrikit mycket vilket naturligtvis har gjort oss trötta. Han har dock reagerat i överkant tycker jag. Han har när hon var mindre nästan skakat henne aggressivt och upprepade gånger med mörk stämma sagt till henne att hålla käften! Han har också kallat henne fittunge och psykfall. Det sistnämnda är nästan hans stående benämning på henne. Han brukar också dagligdags kränkande blåsa henne i ansiktet när hon skriker, hon tappar då nästan andan och blir tyst några sekunder, innan hon hämtar andan och skriker igen.
    Vi har det bra i övrigt och jag vill inte skiljas. Är själv skilsmässobarn och önskar mig inget hellre än att kunna hålla ihop vår familj. Men att barnen inte far illa är verkligen prio ett. Vad jag vill med detta inlägget är att få förslag på vad jag ska göra för att han och därmed barnen och hela familjen ska kunna må bra.

• Svar på tråden Min man är aggressiv mot våra barn
  • Anonym

tyvärr så tror jag inte det finns nåt du kan göra utom att lämna honom för håller han på så u när hon e så liten då vet man ju inte vadhan kan göra när hon e äldre.. usch.. hadfe det varit mitt barn han hade gjort så på så hade han åkt ut med huvet förre.. sorry ts men ajg tror inte att det blir bättre..

• Anonym

nämen så fruktansvärt beteende!! skulle aldrig låta någon behandla mina barn på det viset!! det är oacceptabelt anser jag! jag hade tagit mina barn o flyttat, barnen far ju illa av det här!! det måste du ju förstå. tänk på barnens bästa! han borde söka hjälp för sitt humör o se till att lugna sig, efter det kanske ni kan fortsätta tillsammans. men det här är min åsikt.

• Kärnan

Men hallå vilken skitstövel!!! Det är barnmisshandel! GRRRRRRRRRRR. Kontakta nån rådgivning - du kan inte låta honom hålla på så här!

• Anonym (fel)

Det han gör är misshandel och straffbart enligt lagen. DU är skyldig att skydda barnen mot denna man, annars är du en medhjälpare till misshandeln.

Kasta ut honom fort eller ta barnen och flytta illa kvickt.

• Birgitta2

Eftersom dina barn har en mkt dålig hemmiljö pga fadern, så finns bara en sak. Se till att barnen förflyttas från miljön. Antingen genom deras flytt eller pappans. Jag skulle föreslå FR som du kan rådfråga och få hjälp av.

• Krodan

Jag tänker så här för du vill hålla ihop familjen som jag förståd. Kanske puckat men han kanske inte vet hur han ska hantera det? Han kanske behöver hjälp med tips att han känner att han kan påverka hennes skrik (iallafall en liten del) han kanske behöver få prata om sin frustration? Kna du få med honom till tex bup  för attfå goda råd?

Angelina och Athena är mina sessor
  • litenCarl

Lämna honom. Han är en jävla idiot. Ingen vettig människa skakar sina barn, skriker fittunge och dylikt åt dem.

Du utsätter dina barn för lidande och det kommer bara bli värre ju äldre de blir. Tro mig, är själv skilsmässobarn och det är inte skilsmässan som är jobbig, det är allt bråkande. Och om du ska låta de utstå honom, så kommer de inte tycka det är bättre än att ni skiljer er.

• sistersledge

Du skriver att ni har ett bra förhållande och att du inte vill skiljas! Ditt ansvar är till dina barn i första hand och han verkar INTE vara en bra förälder. Vad händer om han skulle skada barnen? På din beskrivning så låter det som att han kan misshandla dem när som helst! Är det värt att hålla ihop familjen till priset av dina barns välbefinnande

• Anonym (ARG)

Du skriver att du inte vill lämna din man och att barnen är prio nr ett. Har faktsikt svårt att tro på dig. Om man prioriterar sina barn låter man INGEN behandla dem så som han gör. Om du vill leva ihop med honom, så hoppas jag att dina barn hamnar i fosterhem. Det skriver jag inte för att vara elak, utan för att jag tycker synd om dina barn. Hur sjutton kan du låta honom misshandla din lilla flicka? För du låter ju honom göra det eftersom du bor kvar med honom.

• Anonym

Håller helt och hållet med föregående. Du är faktiskt medskyldig om du ser på och inte ingriper. Han gör sig absolut skyldig till misshandel. Dra snabbt som blixten och ta med barnet/en!

Svar på tråden Min man är aggressiv mot våra barn