Min man är aggressiv mot våra barn
Usch, mår så dåligt ibland när min man tar ut sina aggressioner över våra barn. Vet att han har ett hett humör och kan brusa upp för småsaker. Vet också att vi har dåligt (i stort sett obefintligt) sexliv och att han har ett oerhört kontrollbehov. Värst blev det nästan när lilla flickan föddes. Hon har varit väldigt besvärlig och skrikit mycket vilket naturligtvis har gjort oss trötta. Han har dock reagerat i överkant tycker jag. Han har när hon var mindre nästan skakat henne aggressivt och upprepade gånger med mörk stämma sagt till henne att hålla käften! Han har också kallat henne fittunge och psykfall. Det sistnämnda är nästan hans stående benämning på henne. Han brukar också dagligdags kränkande blåsa henne i ansiktet när hon skriker, hon tappar då nästan andan och blir tyst några sekunder, innan hon hämtar andan och skriker igen.
Vi har det bra i övrigt och jag vill inte skiljas. Är själv skilsmässobarn och önskar mig inget hellre än att kunna hålla ihop vår familj. Men att barnen inte far illa är verkligen prio ett. Vad jag vill med detta inlägget är att få förslag på vad jag ska göra för att han och därmed barnen och hela familjen ska kunna må bra.