Domsbeslut gällande bonusbarn-dagis vid föräldraledigt
Hallå allihopa....
Har valt att vara anonym för att slippa svara på massa onödiga moralpredikningar ang. allt...
Jag undrar om någon kan ge mig domsbeslutnr på domar som styrker att man inte alls är tvungen att ha sina bonusar hemma när man är mammaledig. (diarienr osv., och från vilken domstol så jag kan skicka efter dessa).
Har fått en dom från skolverket, men vill ha fler då kommunen och sambon ex verkar vilja fortsätta bråka ang. detta, då dem tycker jag ska ha bonusarna hemma...
Jag har min dröm från barnsben där jag vill lära mig vara mamma som alla andra förstagångare utan att tvingas lägga fokus på allt annat oxå.. jag älskar mina bonusar så de e inte därför... men dem har de bättre på dagis med komisar än med en osäker nybliven mamma som kommer lägga fokus på bebisen...
Snälla hjälp mig... orkar snart inte mer... mitt sista steg kommer bli att jag flyttar (byter adress iaf) under min mammaledighet, men vill helst inte det...
Någon annan som bråkat i detta ämne? Tala gärna om hur ni vann, hur långt fick ni gå och hur gick ni till väga? Kan man få jurist/advokat någonstans ifrån utan att bli ruinerad? osv.. berätta gärna...
*förtvivlad blivande förstagångsmamma som snart hamnar i depression*