• nina1977

Bumbo-stol

Ni som har en Bumbo, vad tycker ni om den??
    Funderar på att köpa en till min son.

• Svar på tråden Bumbo-stol
  • mammalita

Funderar också på att köpa en sån, lite dyrt i och för sig...

• Majestic

Vi köpte en som vi lämnade tillbaka efter en dag. Gossen var knubbig om låren och det var svårt att få loss honom!!

kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Bumbi6666

Vi fick en sådan i dop present och det var det bästa vi fått.... Jatte skönt att bara kunna sätta ifrån sig honom när man tex tar på sig skor etc.
    Tycker defenitivt att ni ska inhandla er en sådan till ert barn-

• Smultronhjärta

Har haft en sådan till sonen och det är verkligen en toppengrej enligt oss - det är ju inte alla barn som gillar den men absolut värt att prova tycker jag
    Vi köpte vår på Tradera och sålde den sen där med!!

• Melker007

Kanon! Vi har använt den jättemycket. Barnet kan vara med överallt i hemmet utan att man måste bära eller hålla det i knäet hela tiden. HAn har känt sig lite stor och kunnat sitta med själv när vi tex ätit. Vi har då haft honom brevid oss på bordet Han sitter så mycket mer stablit i den än i sin barnstol än så länge. (Han är drygt 4 mån). Jag köpte på Blocket för en spottstyver och är nöjd med det.

• 8Emilie8

Kanon stol! Vi har använt den flera gånger om dagen i säkert 3 månader nu!

• JosseS

Jättebra!! Köpte vår på blocket och är helnöjda! Dottern gillar den skarpt (hon är drygt 4,5 månad) och vi har den framför allt vid hushållssysslor. Hon kan vara med på ett mer deltagande sätt och stolen kan placeras nästan varstans eftersom den är så liten och behändig. Vi har en vanlig babysitter också men hon vill helst sitta upp och inte halvligga. Då är bumbon ett bättre alternativ.

• mamma me tre

värdelös tycker jag...våran lilla tjej kunde ta sig ur.... vågade inte lämna henne 1 sekund ens.

• Havsjungfrun

Vi har önskat en julklapp till dottern. Hon är då knappt 4 månader. Ska vi be att få den innan eller när har ni börjat med era?

• Rintintin

Vi har haft en - superduperstol !! I synnerhet när vi käkar. Man bara sätter honom på bordet i stolen (övervakad så klart...) och så sitter han liksom med oss som en i familjen när vi käkar. Vi märker också tydligt hur mycket "mer med" han är när han sitter i stolen och äter precis som vi gör! Det blir betydligt enklare matning när man börjar med smakisar. Han kommer så nära, stolen är lätt att rengöra och enkel att lyfta.
    Tips är att köpa via blocket. De slits ju inte direkt ut och är jätteenkla att hålla fräscha, så personligen skulle jag inte lägga ut fullpris.

• Rintintin

Havsjungfrun: Utefter vad jag har förstått så kan man börja använda den när de är runt tre månader (eller har en riktigt stabil nacke). Vi började med den när han var fyra månader och hade nog kunnat haft den till honom betydligt tidigare!

• JosseS

Havsjungfrun; vi började när Clara var tre månader men då i kortare stunder. Man har mest användning för stolen innan de sitter stadigt själva.

Svar på tråden Bumbo-stol