Torktumlare???
Skulle behöva investera i en torktumlare. Är det någon som kan hjälpa mig med vad jag ska tänka på vid ett ev köp? Kanske tips på någon bra.
Skulle behöva investera i en torktumlare. Är det någon som kan hjälpa mig med vad jag ska tänka på vid ett ev köp? Kanske tips på någon bra.
Energiklassen är viktig.
Storlek beroende på ditt behov och hur stort utrymme du har. Ska det vara en kondenstumlare.
Jag tror torktumlare är ganska jämbördiga kvalitetsmässigt, men ju mer funktioner du vill ha desto dyrare. Så du får fundera på ditt behov, ska den bara kunna ta hand om underkläder/byxor mm eller ska den klara "skonsamma plagg" också osv.
Köp inte LG´s den har vi och den är inget bra. Tar mycket tvätt, men kör man mindre blir det inte torrt. Finns MASSA program och jag använder ett - ev. två. Så har den krånglat massor med. Köp hellre en av dyrt märke och beg i så fall om du inte har råd med en ny.
För övrigt skulle jag inte klara mej utan min tumlare. Tumlar det som går att tumla och hänger lite. Känns som jag skulle få tvätta jämt om jag skulle hänga allt.
Det är så jag känner det, därför behöver vi en tumlare. Det bästa är väll en kondenstumlare?
Det beror på om du har möjlighet att få ut ångan på annat sätt. Har haft båda sorterna, tycker de torkar lika bra.
Har ingen möjlighet till det, därför blir det en kondenstumlare. Någon som har några andra råd att ge?
Ingen?
i en stor trumma blir tvätten inte lika skrövlig, köp inte den billigaste!
vi har en whirlpol som funkar jättefint, jag tumlar allt så det finns skonprogram mm!
sen när tvätten är torr, alltså programmet gått klart, så rörs trumman sakta tills man kommer och ska ta ut kläderna, himla praktiskt, inte skrövligt alls!
energiklass b på den! energiklass a är det på de maskiner som drar minst, men jag har inte sett nån som har energiklass a!
kondenstumlare men det följer med en slang så man inte behöver tömma den alls, så har vi!
var in på alla affärer här i våran stad som säljer torktumlare för att kolla och prata med säljare! sen gick vi hem och beställde på nätet där den var 1300kr billigare + att vi fick den hemkörd till dörren gratis!
Har en electrolux. Dyr som skam var den, men värd varenda krona.
Har kondenstumlare men har kopplat slang till avloppet så jag behöver aldrig tömma kondenskärlet, dessutom tycker jag det blir torrare i rummet sedan vi gjorde så.
Har en Bauknecht (Annat namn på Whirlpool) och jag är nästan kär Den är superbra tycker jag.