• FNiXa

Hjälp kräks av kött

Hjälp är i tt 2 och får inte i mig kött större än köttfärs, såfort jag försöker äta en skinkbit eller, kotletter, biff etc så kräks jag. Det är INTE ett skämt! Jag är jätteorolig och vill veta hur jag ska få i mig proteiner och så. Jag är normalt sett tokig i kött, men det bara går inte. Det räcker med lukten.

Nu har jag gjort alla köttfärsåsvarianter som går (k-färssås, pizza, varma mackor med k-färs osv)men jag klarar inte mer, räcker det med fisk, ägg etc? Jag vet att massa vegetarianer och veganer klarar sig bra, men jag är rädd att jag får i mig för lite om jag inte äter min dagliga köttdos :(

• Svar på tråden Hjälp kräks av kött
  • Anonym (samma här)

jag har samma problem, jag mår illa av mat alöl mat, speciellt som jag lagar själv. lukten gör mig illamående så jag vågar inte äta de.....får tvinga mig själv att ta minimala bitar med mat sen vila ett tag men yoghurt går bra, glass och sådana lätta saker....

men det är riktigt jobbigt!

• Jazmina

Det är samma sak här. Är i v.25 och har sedan jag blev gravid inte lyckats få ner en enda köttbit utan att det kommit upp lika fort igen. Det är inte alls smaken som stör utan just lukten. Samma sak med mjölprodukter (mjölk, ost, smör osv). Tror man klarar sej bra ändå bara man äter varierad kost.

• Playing the angel

Tror att det är rätt vanligt faktiskt. Jag har samma problem vissa dagar.. Du får försöka att få i dig proteiner på annat sätt. Vegetariska alternativ med proteiner är bland annat linser och bönor..

Si vis amari, ama.
  • Idapida83

samma var det för mig förrut, då spydde jag av bara lukten på kött! men nu kan jag äta kött igen=) är i vecka 32 nu och har kunnat ätit kött i 4-5 veckor!

• FNiXa
    Endag skrev 2007-10-21 17:43:11 följande:
    Man klarar sig väl utan kött????
    Jo fast eftersom jag normalt sett äter kött vill jag gärna veta bra alternativ så lille bebben och jag får i oss det vi ska. När man är ovan vid köttfri kost är det inte alltid så lätt att göra rätt.
Svar på tråden Hjälp kräks av kött