• Anonym

Jag drömde om att jag dejtade/myste med annan kille... Varför?

Vaknade med så dåligt samvete.
    Detta är andra eller tredje gången som jag vaknar och har drömt en underbar dröm om en kille jag träffade på jobbet i somras som kanske var det sötaste jag sett.

Det har varit lite dåligt i mitt nuvarande förhållande och så drömde jag detta och hade dåligt samvete.

Ändå tänker jag på varför jag drömmer detta?Har väl funderat i tankarna på den nya men...h m...

Hjälp...

• Svar på tråden Jag drömde om att jag dejtade/myste med annan kille... Varför?
  • Eisa

Så drömde jag med. Sen gjorde jag slut.

• Sagomamma

Drömma kan man väl få göra? Till och med fantisera? Herregud, du kan ju knappast hållas ansvarig för dina drömmar?
    Nej, släpp det dåliga samvetet!

• Anonym

Oj gjorde du slut.

• Lurvenpajsaren

Jag har drömt om många! Även kända personer. Äh, det är väl inget konstigt, eller? Synd att drömmen med Brad Pitt aldrig kommer att besannas...(låååång suck...).

• mamma37

Ojojojoj vad jag har drömt och samma som lurvenpajsaren skriver så kommer den aldrig att besannas

Speciellt när jag varit gravid!!!

Men vaddå det är ju bara en dröm och jag brukar berätta för min man o de är inget konstigt med det!!!
    Han brukar bara vara lite sur över att han aldrig minns vad han drömmer

• Lurvenpajsaren

Precis samma reaktioner här!
    Jag brukar drömma sådana drömmar när jag har väldigt mycket omkring mig, det kans handla om vad som helst. Det behöver inte alls ha med relationen att göra alls. Jag kan ha mycket på jobbet till exempel.

mamma37 skrev 2007-10-21 17:34:57 följande:
    Ojojojoj vad jag har drömt och samma som lurvenpajsaren skriver så kommer den aldrig att besannas Speciellt när jag varit gravid!!!Men vaddå det är ju bara en dröm och jag brukar berätta för min man o de är inget konstigt med det!!!Han brukar bara vara lite sur över att han aldrig minns vad han drömmer
  • Anonym

dock är ju det här en kille som jag varit lite småintresssead av..

• Lurvenpajsaren

Ja, om du tänker på honom så är det ju klart att det följer med i sömnen också. Men det behöver inte betyda något för det.

Anonym skrev 2007-10-21 17:38:06 följande:
    dock är ju det här en kille som jag varit lite småintresssead av..
  • Anonym (drömmaren)

har drömt sånna drömmar både om killar jag aldrig träffat, killar som jag sett på tv, killar jag varit ihop/intreserade av, osv.

hörde någon som sa at man aldrig drömmer sex drömmar om den man lever ihop med.
    vet ej om det stämmer eller inte.

jag skulle aldrig vilja vara otrogen mot min man, men drömmer om sånt iaf. någon gång har jag blivit ledsen efteråt, men jag brukar berätta alla mina drömmar för min man och han blir inte lessen, det är ju bara drömmar

• Lorelei

Anonym (drömmaren) skrev 2007-10-22 08:49:01 följande:

hörde någon som sa at man aldrig drömmer sex drömmar om den man lever ihop med. vet ej om det stämmer eller inte.
    Stämmer inte här iaf. Jag drömmer ofta om min man på alla möjliga sätt

Men att man drömmer om andra män/kvinnor är väl iaf inget konstigt. Vi kan omöjligt styra över våra drömmar och det är inte så att drömmarna är någon sanning. Jag tror att vi generellt sett är väldigt snabab med att försöka tolka in lite för mycket i det vi drömmer. Alla drömmar är inte samma sak som undermedvetna önskningar...

Att man drömmer om sex med andra än sin respektive innebär inte att man skulle göra slag i saken i verkligheten eller ens vilja. Jag drömde så sent som igår om en gammal ungdomskärlek, det var en härlig dröm men det innebär inte att jag vill ha honom i verkligheten eller att jag inte älskar min man
  • Anonym (drömmaren)

Loreli

precis,
    man drömmer ju massa konstigt (iaf jag) om andra saker oxå, som man varken vill ska hända eller tänker på

• No Saint

Det behöver inte betyda något. Jag har själv drömt om andra killar, och även en speciell från verkligheten. Var lite orolig över det också, men när jag träffade honom sen så kände jag absolut ingenting! Han var var inte hälften så läcker i verkligheten som i drömmen och absolut inget hot mot min man.

Har även drömt att jag haft sex med djävulen! Och inatt hade jag mysigt med Alex i Greys! Lustigt, för jag tycker inte att han är snygg egentligen, men i drömmen så var han hot.

Drömmar är inget att bry sig om, men om du kladdar på en annan man och är vaken så ska du kanske fundera på det är något fel.

• Anonym

hehe man drömmer nog märkligare drömmar när man är gravid tror jag. Jag har drömt att jag har haft sex med min killes vänner, var helt förstörd när jag vaknade.. Jag drömde inatt att jag hade sex med Bingo Remér... USCH! Och såna här drömmar har kommit nu, när jag är gravid

• Lorelei

Jag kan även drömma att jag drar upp hårbollar ur halsen, det gör mig inte till katt Eller att jag kan flyga på cykel som ET... vad jag vet är inte det möjligt heller

Drömmar är ett hopkok av olika känslor, minnen, bilder etc. Kroppens sätt att bearbeta alla intryck man får under livets gång och oftast i sammanhang som inte alls går ihop. Man kan drömma om personer tillsammans som aldrig skulle sätta sin fot i samma rum. Platser man alrig varit på och aldrig vill åka till. Och så mycket mer.

Svar på tråden Jag drömde om att jag dejtade/myste med annan kille... Varför?