• Ramona Fransson

Att leva utan barn...

Att få barn är en del av livet och ett liv utan barn är annorlunda men aldrig meningslöst. Detta är ett citat som jag har klurat ut själv för att beskriva vad som hände inom mig när jag insåg att klimaterieklockan hade ringt och att min stund av chansen till moderskap var över. Under de år som jag kämpade, femton långa år, hoppades jag på underverk. De kom aldrig!

Men en sak är säker: Ge inte upp i första taget. Ett år kan upplevas som en evighet men är egentligen bara 12 tillfällen att bli med barn. Så p´åt igen!

Allt som får dig att må bättre, om så bara för en stund!
  • Svar på tråden Att leva utan barn...
  • Peztis

Vad ledsen jag blir för din skull men jag blir även glad över att du inser att det faktiskt finns mer i livet!

• Ammi1970

Önskar jag kunde försöka se d så med....

Just nu är jag bara så förbannat rädd...

Tråkigt för er men som ovan säger blir glad över att du faktiskt idag vet att det finns mer...

• Ramona Fransson

Det var en lång väg att gå...och gjorde vansinnigt ont i själen...men eftersom jag alltid varit och är en positiv person gjorde jag det bästa av det sämsta. 

• 8Viola2

Hej

Detta var precis vad jag behövde läsa.
    Tack för ett bra inlägg/tråd.
    Vanligtvis är jag en mkt positiv människa men ibland kan detta kämpande få mig ur gängorna.

Åter igen TACK!!

• Blåklint80

Jag blir också stärkt av att läsa detta... tack!!!

• pajas01

kommer boken säljas överallt sen?!?

• Love4cats

Hejsan Ramona! Och alla tjejer som kämpar dels med sig själva och barnlängtan.

Tack för dina inspirerande ord. Jag har kommit ut på andra sidan nu den senaste tiden.

Vi har inte provat "allt" än men jag känner igen mig i det du skriver.

Ser fram emot läsningen framöver.

Stolt kattmor och snart Fru 8/11
  • AngelicaF

Kommer boken säljas överallt? Måste köpa den.

• Ramona Fransson

Min tanke när jag skrev den var att ge mig terapi. Jag letade som en idiot efter tröst och förståelse men fann bara rena fakta böcker. Jag hoppas av hela mitt hjärta att boken Älskling, vi blir inte med barn, som kommer den 20 januari och kan köpas överallt, hjälper om så bara för en stund. Hjälper till att öppna upp samtal, mellan ens vänner som kanske har barn, mellan dig och din partner, mellan läkare och patient, mellan alla som på något sätt berörs av tragiken att vara ofrivilligt barnlös. Åstadkommer boken bara något av detta, har jag lyckats.

Svar på tråden Att leva utan barn...