Parkering på sös
Jag är nu på 7 dagars övertid, så jag hoppas på att det snart sätter igång. Ska föda på sös. Jag undrar om någon vet vad det kostar att parkera där?? För är det lika dyrt som inne i city kan jag ju lika gärna ta taxi..
Jag är nu på 7 dagars övertid, så jag hoppas på att det snart sätter igång. Ska föda på sös. Jag undrar om någon vet vad det kostar att parkera där?? För är det lika dyrt som inne i city kan jag ju lika gärna ta taxi..
Det är tyvärr dyrt... 15 kr/timme på dagtid och något mindre på kvällar o helger. Är man kvar några dar så blir det en del...
Framförallt är det väl svårt att hitta en parkeringsplats om man inte kommer mitt i natten + att en nervös blivande pappa inte brukar vara den säkraste föraren Om ni inte har väldigt långt borde det ju vara bättre med taxi. Man behöver ju inte betala hela taxikostnaden själv heller minns jag att de sa på föräldrautbildningen, men jag minns inte exakt hur mycket man betalar.
Ta en taxi! Grymt skönt för pappan att slippa köra i det läget. Och man vet aldrig hur länge man blir kvar, vi var där i tio dagar...
Ta en taxi! Grymt skönt för pappan att slippa köra i det läget. Och man vet aldrig hur länge man blir kvar, vi var där i tio dagar...
..på parkeringen som ligger närmast förlossningen är det iallafall gratis över natten, tror att det är 20.00 till 08.00, men sedan under dagen får man bara stå fyra timmar i sträck, då kostar det nog 15 kr/timma. Jag har inte tyckt att det varit något problem, det är ganska skönt att få gå ut en sväng och fixa parkeringen. Blir man sedan kvar under en längre period går det ju oftast att ordna så att någon annan tar bilen eller att pappan åker hem och lämnar den. Jag skulle istället inte vilja sitta och vänta på en taxi när det är dags att åka in...