• Karin1985

När kan man gå ut med nyfödd "offentligt"??

När kan man gå i köpcenter och på stan med sin lilla nyfödda bebis??
    Har hört att infektionsrisken är stor när dom är nykläckta.

Bebis beräknad att komma 24 oktober...
  • Svar på tråden När kan man gå ut med nyfödd "offentligt"??
  • PetraB

jag orkade inte vara kvar hemma, var ute bland folk när min son var 1 vecka gammal.

• Pricken1

Vi var också ute när han var en vecka. Utomhus är det inte så stor risk. Är du på köpcenter eller liknande kan du ha honom/henne i vagnen och dra upp suffletten då minskar risken att h*n blir utsatt för baciller.

• Hemliga 72an

Lillan är född 4 veckor för tidigt och jag var ute med henne när hon var 4 dagar. Orkade inte vara hemma.

• Miss Lau

Min man tog med dottern och handlade när hon var 2 dagar gammal.

• Karin1985

Ja okej  Trodde man behövde vänta tills det var minst 4 veckor gamla....
    Men man behöver ju inte låta alla flåsa på bebisen

Bebis beräknad att komma 24 oktober...
  • glitterkorn

JAg ahr inte någon bebis ännu men att gå ut o gå med dom i friska luften på promenad är väl bara bra så länge dom ligger nerbäddade?

• Lever i väntan

Ja jag var nog i centrum när han var 1 vecka - 10 dagar. Har aldrig "skyddat" honom för bacieller och han har heller aldrig blivit sjuk. Är nu 3 mån.

• Majan78

Gick ut efter nån vecka, men ingen var uppe i ansiktet på sonen, så jag var inte så orolig.

• Myran1971

Hej,
    3 dgr gammal var vi på Ikea. Hon kom en vecka för tidigt, och vi var tvungen att handla lite babysaker på vägen hem från BB.
    Vi har gjort precis vad vi har känt för redan från början.
    Hon mår alldeles utmärkt. Har inte varit sjuk nån gång.

• malinn

När vi fick våran första dotter fyra veckor för tidigt var det mitt under RS-perioden. På BB sa dom till oss att det var absolut inga problem med att gå ut eller in i någon affär men att man skulle undvika stora köpcentra pga den dåliga luften där inne.

Svar på tråden När kan man gå ut med nyfödd "offentligt"??