• Anonym (matte)

vad kostar det att avliva en hund?

min tik är gammal och trött och jag vet att dagen då hon bör avlivas för sin egen skull närmar sig med stormsteg.

för att jag ska vara redo ekonomiskt när den dagen kommer så tänkte jag fråga er vad det kostar att avliva en hund hos veterinären? jag har tajt med pengar och vill inte behöva avstå avlivning när det bör ske för att jag inte har pengar, så jag tänkte spara undan.

någon som vet?

någon som kan förklara hur man ska lyckas ta det beslutet, det känns så sjukt konstigt!

• Svar på tråden vad kostar det att avliva en hund?
  • Anonym (m)

Vi betalade ca 1300kr,men jag kan tänka mig att det varierar på hur stor hunden är och hur man sedan vill ha det med kremering mm

Visst är det sjukt jobbigt.
    Avbokade besöket 2 gånger och det gick nästan 2 år till innan vi tillslut bokade det tredje besöket.
    Det som verkligen fick oss att inte boka av det tredje besöket var att vi såg att hon led och vi kände att en till operation med mer lidande var inte ett alternativ.
    Det var inte riktigt samma glada pigga hund heller.
    Hon försökte vara glad men hon orkade helt enkelt inte.
  • skånenettan

Det kommer nog kosta runt 2000:-, minns faktiskt inte exakt vad vi betalade för avlivning och kremering men det var runt 2000:- iaf.

Du känner i hjärtat när dagen har kommit, tro mig!

Bra att du tar ditt ansvar och ser till hundens bästa och förbereder dig ekonomiskt så du kan ge din trogna vän ett värdigt slut.

*Kram*

• Bill och Bull

Vi betalade 1800:- Det var skitjobbigt men precis som det redan har blivit sagt här så vet man när den dagen är kommen, man märker det på sin fyrfotade bästis. Man vill helt enkelt inte att vovven ska lida mer.

• sheeba

Då vi avlivade vår labbe så gav vi nog 1000-1500kr för avlivning.
    Tror det blir billigare om man tar med sig hunden hem sedan och kanske begraver eller liknande. Men ska de ta hand om hunden blir det lite mer.
    Lättast är väl att ringa runt till veterinärerna och se vad de tar för en avlivning?

• Anonym

Vet ni ingen som kan skjuta den det kostar ingneting

• Anonym (??????????)

skjuta ska man inte göra, usch vad hemsk du är!!

• Anonym

Vardör är det så hemskt man avlivar väll kor hästarr och andra djur på det viset

• Anonym (823)

Finns det så man kan ta hem en veterinär och avliva hunden hemma???
    Det måste ju vara mycket bättre än att åka till klinik, tänkte att privata veterinärer kanske åker ut.
    har någon hört talas om det nångång?

• PrincessZelda

Skjuta?!
    Då är det väl mer humant och framförallt trevligare för alla parter att gå till veterinären.
    Det är ju jobbigt att ta bort en kär familjemedlem som det är ändå!
    Dessutom får man väl inte skjuta sina djur hur som helst?!
    Ska man göra det på tomten då eller?

Svar på tråden vad kostar det att avliva en hund?