• Angla

Piercing och akupunktur?

Gokväll

Sitter på jobbet och skall jobba natt. Dvs har tråkigt och funderar. Inte så allvarligt dock men en sak har jag tänkt på.

Akupunktur stimulerar ju vissa punkter. Tror ni då att en piercing kan göra det samma? Kanske att akupunktur mer stimulerar ytligt?

Nå tror ni att en oiercing kan göra oss gravida eller ogravida? Min läkare har faktiskt noterat min piercing min journal...Vilket jag mest fnissar åt.

Sov gott på er

• Svar på tråden Piercing och akupunktur?
  • Emmiez

varför noterade hon piercingen?
    vad har den med saken att göra?

eller är det i brösten eller så.. isåfall kanske det kan påverka när man ska amma och påverka huruvida mjölken kommer eller inte..
    men annars, borde den inte påverka tycker jag?!

• Angla

Nej det var just det han kom fram till att min piercing i utelisus någonting inte påverkar min fertilitet. Men den sittar inte i bröstet.

Så vad tror ni? Är akupunktur ytligt eller kan piercingar också stimulera vissa punkter? Jag menar det känns ju då man rör dem. Men det kanske bara är känsel och inte punktstimulering.

Åh jag menar inte så mycket allvar med mina tankar bara något jag funderat över och tyckte kunnde vara roligt att spekulera i till skillnad från symtom, biverkningar osv

• Fru Indosaurie

Jag tror att akupunktur är ytligt, nålarna sitter ju knappt i en.. Tror det är en helt annan sak när man gör ett brutalt hål rakt igenom =D
    hmm nej jag vet inte..

Annars borde man ju kunna pierca sig på nåt bra ställe som läkte något och sen ha det i resten av livet och slippa gå till akupunktören..

men gud vad blev det där för mening? =D

• Angla

Ok då fastslå vi det att det är en helt annat sak! Men jag vill att det skall gå att ha konstant akupunktur via piersing! Vill å vill!

• Fru Indosaurie

Haha ja.. Men jag kan testa om du vill =D jag brukar få akupunktur i handen, mellan tummen och pekfingret (bla annat) och där kan man ju faktiskt sätta en piercing.
    Vore ju sensation om det nu skulle funka.. meeen.. jag tvivlar ;D

• Angla

Jo där brukar jag också få akupunktur... Med andra ord så valde jag fel ställer för min piercing..suck! Fast emllan tummen och pekfingret måste det göra ont för där är ju en muskel....hua!

Ja tänk vilka pengar du skulle kuna tjäna på det. Alla desperata kvinnor som mer än gärna öppnar sina plånböcker.

• Fru Indosaurie

Nej men tror du att det gör så ont? det känns ju typ inget om man nyper allt vad man orkar.
    Det var en tjej i min gymnasieklass som piercade i båda händerna..
    Bara för att jag (konstigt nog) fick för mig att jag skulle göra det..
    Så kan det gå..

• Angla

Jag tycker det gör svin ont att köra ner naglarna där.

Det sägs ju att orgasmer underlättar om man vill bli gravid och en intim piercing sägs ju ge lättare orgasmer. Borde då inte en intim piercing vara en smart ide?

• Angla

Fast det är ju å andra sidan inget ställe man ger akupunktur på inte ens vid infertlitet

• Fru Indosaurie

haha =D Jaa intimpiercing.. är faktiskt lite sugen på riktigt =D
    Tyvärr är inte sambon speciellt förtjust i piercing och tur är väl det annars hade jag väl varit full nu.. full med piercings alltså.

Nae då får man sätta en piercing i låret eller nåt, om man vill bli gravid.
    Vet inte vart mer det finns fertilitetspunkter, har aldrig testat själv men snart blir det nog dax.. Bara man kan få lite lön..

• Angla

De flesta punkterna är på magen men även handleden. Låren och benen samt fötterna.

Jasså han gillar inte piercingar...Tråkigt värre. Min är som sagt en intim piercing och jag bara älskar den. Tycker dte är så snyggt och kvinnligt.

• Tammie

Jag har hört attpunkten mellan tummen och pekfingret är en abortpunkt (om man stimulerar den medan man ruvar). Vet inte om man ska tro på det men jag är väldigt noga med att inte massera där när jag ruvar, för säkerhets skull...

En zonterapeut sa till mig att mina hål i örat (6 i ena och 3 i andra) kan påverka, men bara till det bättre. De satte ju små mininålar i mitt öra som satt kvar i flera veckor. Vi får hoppas att det är ok... man kanske ska ta bort dom. Tänk om de överstimulerar... måste fråga min akupunktör. Om naveln också.

• Angla

Hmmm...intressant tanke din zonterapeut hade. Ang punkten vid tummen så finns det ju massor av punkter och en är säkert en sk abortpunkt men jag vet att jag fick där innan ruvningen.

• Tammie

Ja, jag fick också akupunktur där så innan är det i alla fall helt ok.

• Fru Indosaurie

va?! abortpunkt? Hm det måste jag fråga min akupunktör om imorgon. För övrigt så frågade jag henne för längesen om det där med piercing och akupunktur och hon sa då att när man piercar så förstör man ju den vävnaden som akupunkturen stimulerar.. det blir alltså inte samma sak.

• Fiaflopp

Angla: jag får små tejpbitar i örat hos min akupunktör,hon byter öra varje gång och tejpar fast småååå stenar i tejpen som jag ska "gnugga" på 3 ggr/dag i 20 sek,det gör att jag får "konstant" akupunktur!

• Moffan

Jag fick höra av "mina" akupunktörer, båda jag har gått hos, att punkten vid tummen är en allmän-välbefinnande-punkt. Den stimulerar utrensning från kroppen, vilket i allmänhet är bra. Men om man stimulerar den när man ruvar så är risken att även embryot åker med vid utrensningen. Självklart vet man inte säkert, men eftersom risken finns så bör man alltså undvika att stimulera den då.
    Kram Moffan

• guldplutt

Akupunkturpunkterna sitter inte alltid ytligt, det beror på var/vilka punkter man vill åt. På tex händer och fötter blir det ju ytligt, men när man sätter nålar på tex höften så kan det ibland behövas att de sticker lite längre in, eftersom de måste ta sig igenom fettet för att komma in till själva punkten. Dock så fick jag det förklarat för mig så att känseln sitter i huden, så det gör inte mer ont om de sticker igenom lite fett bara för att det är djupare.

Jag har också tidigare hört varningar mot hål i öronen - inte "vanliga" hål, men när det ett tag var så inne att ta en massa hål hela vägen upp längst örat. Detta innebar just risker att träffa mitt i några viktiga punkter som kunde ha påverkan på kroppen.

Jag frågade min läkare om akupunktur i samband med infertilitet. Hon sa att det inte fanns några bevis för att det påverkar, och att det främst var för välbefinnandets skull i samband mee IVF. Vet inte om det bara var den vanliga medicinarens förhållningssätt till "alternativa metoder" - jag har fått akupunktur i andra samband och blivit botad, så jag är ju positiv!

• Fru Indosaurie

Vanliga läkare får inte yttra sig om akupunktur alls. Inte sjukgymnaster heller. En tjej som precis läst akupunktur i sin sjukgymnastutbildning fick inte ens lära sig något alls utom just smärtlindring som dom ska syssla med.
    Att punkten mellan tummen och pekfingret skulle vara en abortpunkt hade min akupunktör aldrig hört talas om, hon frågade runt också och ingen hade ens hört det. Den punkten är ju mest för allmänt välbefinnande.
    Annars skulle dom väl aldrig våga sätta en nål utan att fråga om man är gravid?
    Dom punkterna hon sa fanns för abort var i benen samt i ryggen och att man stimulerade olika punkter samtidigt..

Svar på tråden Piercing och akupunktur?